Ökat fokus på mångfald - Berendsens VD Johanna Persson med på Handelskammarens topp 100 lista

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2018 13:15 CEST

Berendsens VD Johanna Persson

Jämställdhetsfrågan har länge varit aktuell och som ett stöd till valberedningar runt om i Sydsverige har Handelskammaren tagit fram en 100-lista med kvinnliga chefer och ledare där Berendsens VD Johanna Persson är en av kandidaterna.

– Debatten kring bristen på duktiga och kompetenta kvinnliga ledare i bolagsstyrelser är i min värld en icke-fråga, säger Johanna Persson. Det finns en uppsjö av begåvade och drivna kvinnor i ledande ställningar runt om i landet. Handelskammaren vill med 100 -listan förtydliga detta och ge stöd till de valberedningar och bolag som vill få till en förändring. Därför ställer jag gärna upp med mitt namn på listan då jag ser det som allas vårt ansvar att verka för att öka jämställdheten och bredda mångfalden på både lednings- och styrelsenivå.

Arbetet med att ta fram listan har pågått i flera månader och Handelskammaren lanserade i dagarna sin lista över kompetenta, kvinnliga styrelsekandidater.

Handelskammaren är en privat organisation som arbetar i sydsvenska företags intresse och har runt 2 800 medlemsföretag. www.handelskammaren.com

Berendsen är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept.

Berendsen Textil Service AB ingår i Elis, ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1300 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.
www.berendsen.se

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.