​Sängkläder med hotellkvalité direkt hem till dörren

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2018 08:09 CET

Upplev känslan av att bo på hotell, fast hemma – få nytvättade och nymanglade sängkläder levererade till din dörr. Ett unikt samarbete mellan Berendsen Textil Service, IT-konsultbolaget Xgroup och HSB Malmö.

Från och med den 22:e november 2018 kommer hyresgästerna i Turning Torso, ett av Malmös landmärken, att erbjudas regelbunden hemleverans av nytvättade och nymanglade sängtextilier av högsta hotellkvalitet.

I kombination med en bred verksamhetsförståelse och innovativ kompetens utvecklar vi tillsammans nya och värdeskapande affärsmodeller, säger Mikael Heintze VD Xgroup, som är initiativtagare till samarbetet och konceptet mellan HSB Malmö och Berendsen.

HSB Malmös VD Michael Carlsson ser stort potential i satsningen.

– Vi söker ständigt nya sätt att utveckla vårt serviceutbud för att skapa mervärde till våra hyresgäster och olika former av hushållsnära tjänster diskuteras ofta. Tillsammans med Berendsen har vi nu möjlighet att erbjuda ett unikt koncept där vi adderar en ny dimension av bekymmersfritt boende och service till våra hyresgäster. Vi börjar med att erbjuda våra hyresgäster i Turning Torso och så får vi utvärdera om vi ska erbjuda denna service i fler fastigheter, säger Michael Carlsson.

Samarbetet är det första i sitt slag för Berendsen Sverige men enligt Försäljningsdirektör Michael Schuster Nyholm finns det en nära koppling till de tjänster man redan erbjuder.
– Berendsen levererar olika typer av textilier till över 70 000 företag och organisationer över hela landet, allt från arbetskläder till industrin, entrémattor, patient- och sängkläder till vården men även sängkläder och frotté till flera av landets största hotellkedjor. Att förlänga vårt erbjudande och även erbjuda privatpersoner en lyxig hotellkänsla i hemmet med våra högkvalitativa sängtextilier ser vi som en intressant och naturlig förlängning av vårt existerande erbjudande, säger Michael Schuster Nyholm.

Berendsens Malmöbaserade VD Johanna Persson håller med.
– Tid är dyrbart och att välja bort vardagssysslor såsom städning och andra hushållssysslor mot kvalitetstid med familjen blir en allt vanligare del i vår vardag. Vi har sett att det finns ett behov och en efterfrågan att även kunna få tillgång till högkvalitativa sängkläder som tvättas och manglas till hög finish. Då detta är något vi redan gör varje dag till hotellmarknaden i Sverige är det extra kul att nu även få möjlighet att erbjuda de boende i Turning Torso våra tvättjänster, säger Johanna Persson.

Även från ett miljöperspektiv är samarbetet mycket förmånligt för hyresgästerna.
– Genom att använda ett professionellt tvätteri minskar hyresgästerna sitt miljöavtryck då vi på Berendsen genom åratal av effektivisering och utveckling kan tvätta rent med så lite energi, vatten och kemikalier som möjligt. Samarbetet blir en vinst på många fronter, helt enkelt avslutar Johanna.

BerendsennJohanna Persson johanna.persson@elis.com
HSB Malmö Michael Carlsson michael.Carlsson@hsb.se
Xgroup Mikael Heinze mikael.heintze@xgroup.se

Berendsen levererar komplett hyr- och tvättservice av textilier till alla olika typer av verksamheter. Vi erbjuder allt från arbetskläder till kockkläder, torkdukar, entrémattor, moppar, bädd- och badlinnen samt hygienutrustning till offentliga toaletter. I våra sex produktområden –Cleanroom, Hospitality, Healthcare, Workwear, Mats och Washroom – arbetar vi med tusentals organisationer och verksamheter i hela Europa, vilka i sin tur arbetar för att göra allas vår vardag enklare.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.