Skosnusket måste få ett slut!

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2011 21:32 CET

Det finns en falsk trygghet att vi i Sverige har rigorösa regler och föreskrifter när det handlar om hanteringen av livsmedel, i butik, restaurangkök såväl som inom livsmedelsindustrin. Det underliga är att det bland dessa höga krav på hygienen inte finns en rad om arbetsskor. Här är det fritt fram för den enskilde att välja de skor som passar dem bäst. Ibland kan vi läsa i media om riktigt snuskiga fall upptäckts vid inspektioner. Men det är mer ett undantag än en regel.

Hyr rena arbetsskor istället
Berendsen har en unik hyrlösning på arbetsskor. De anställda får prova ut ett par skor som de trivs med (speciellt framtagna för butiker och livsmedelsindustrin) och får sedan två par. Det ena har de på sig och det andra paret finns alltid rena, rekonditionerade och hygieniska att byta om med. Berendsen tvättar de smutsiga så fort det behövs och de är personliga tack vare ett litet chip som hjälper till att hålla reda på var skorna är.

Prova gratis i ett halvår
Berendsen är så övertygade om vårt koncepts fördelar att den svenska livsmedelsindustrin erbjuds att testa gratis i 6 månader. Läs mer på Berendsen hemsida om hur hyr- och tvättservice för arbetsskor kan sätta P för snusket. En gång för alla.

Berendsen är ett av Europas ledande företag inom textilservice. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinne, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Berendsen ägs av Berendsen Group som är ett börsnoterat engelskt bolag. I Sverige är vi ca 1 100 medarbetare och omsätter ca 1,4 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö. Läs mer på www.berendsen.se