Uppsala läns landsting väljer Berendsen

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 09:40 CEST

Berendsen har fått uppdraget att förse Uppsala läns landsting med textilier och tvättservice i ett avtal som är tecknat på 4 plus 2 år. ”Vi har arbetat hårt med att försöka få denna affär och försökt tillmötesgå kundens önskemål på alla plan, så vi är väldigt glada och stolta att vi har lyckats” säger Per Sätterström, VD Berendsen Textil Service AB.

Att vi har fått denna affär beror på att vi har implementerat effektivitetsprogram, sänkt energi- och vattenförbrukning genom investeringar i produktionen samt att vi har en ny divisionsledning med miljötänk och nya idéer som aktivt driver kostsänkningar. Naturligtvis hade det inte gått om vi inte hade haft en fantastiskt engagerad och positiv personal och stöd från fackförbundet i Eskilstuna, utvecklar Per.

Det är vår förhoppning att vi långsiktigt ska kunna utveckla samarbetet tillsammans med landstinget för att kunna realisera alla de besparingar som vi har inkluderat i vårt upplägg.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Per Sätterström, VD Berendsen Sverige. Tel: 040-36 80 24

Berendsen är ett av Europas ledande företag inom textilservice. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinne, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Berendsen ägs av Berendsen Group som är ett börsnoterat engelskt bolag. I Sverige är vi ca 1 100 medarbetare och omsätter ca 1,4 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö.