Niklas Sandell ansluter till Bergenstråhle & Partners!

Nyhet   •   Feb 17, 2019 18:22 CET

Niklas Sandell är ny jurist hos Bergenstråhle & Partners.

Vi har glädjen att presentera Niklas Sandell, vårt senaste tillskott till vårt fantastiska team av jurister på Bergenstråhle & Partners. Niklas är en mångfacetterad jurist som, förutom att vara expert inom varumärkesjuridik och flera andra områden inom immaterialrätten, även är medförfattare till boken "Riskerna med varumärken, produkter och reklam". Han är också en efterfrågad föredragshållare inom områden som varumärkesrätt, digitaljuridik/domännamn, företagshemligheter, marknadsrätt och IP generellt.

Niklas kommer närmast från en roll hos Groth & Co där han i 5 år arbetet mycket med exempelvis varumärkesrätt och varumärkesvärderingar, men även med digitaljuridik och sociala media, företagshemligheter, upphovsrätt, domännamn, avtalsrätt, marknadsrätt och tvister/processer.

Niklas är med och driver på utvecklingen inom immaterialrätten som medlem i organisationer som European Communities Trade Mark Association (ECTA) och Sveriges Patentbyråers Förening (SEPAF).

Niklas brinner för att hjälpa företag jobba systematiskt och säkert med immaterialrättsfrågor för att skapa lönsamhet i sitt innovationsarbete. Det är en utmaning som växer i takt med den ökande digitaliseringen där olika intrång och blixtsnabb utveckling för/av såväl nya företag som nya marknadserbjudanden ställer höga krav på immaterialrättslig hantering och smarta lättarbetade strategier.