Årsredovisning för Bergs Hyreshus AB år 2015

2015 var året då vi ökade underhållet av våra fastigheter och även satsade stort på yttre skötsel, vilket har gett resultat. Utemiljön har sett bättre ut än på länge och fastigheterna likaså, så det hårda jobb som lagts ner av personalen har gett lön för mödan.

Driftsresultatet för 2015 var positivt men i det stora hela så landade resultatet på minus 11 985 tkr efter finansiella poster. Det negativa resultatet kommer från nedskrivningar på fastigheter som inte levererar och levde upp till det bokförda värdet.

• Jag är glad att vi genomförde ytterligare nedskrivningar nu under 2015, för det ger oss chans att leverera ännu bättre framöver, säger Therese Gripenfjäll, ekonomichef Bergs Hyreshus AB.
  • Även 2015 så var vädret gynnsamt för oss som fastighetbolag. Inga riktiga köldknäppar och inte heller mängder med snö gjorde att de taxebundna kostnaderna kunde hållas nere, fortsätter Therese.

Omsättning av lån under året har också fått ner räntekostnaderna vilket är väldigt positivt. Nu i början av 2016 har ytterligare omsättning genomförts, vilket sänker kostnaderna ytterligare.

• Under 2016 fortsätter vi satsningen på yttre skötsel och underhåll av våra fastigheter och vi hoppas det ska fortsätta synas att vi tar hand om våra fastigheter, avslutar Therese.

• ekonomi
  • årsredovisning