Bergs Hyreshus AB har haft bolagsstämma. Ny styrelseordförande: Kent Rosenqvist

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2015 13:43 CEST

Bergs Hyreshus AB, som är Bergs Kommuns fastighetsbolag, har idag haft bolagsstämma.
Vid bolagsstämman utsågs Kent Rosenqvist, Rätan, till ny styrelseordförande.

Kent Rosenqvist är sedan fyra år medlem av Bergs Hyreshus ABs styrelse och i och med bolagsstämman tog han över ordförandeklubban från Jon Olofsson.

- Ser fram emot att få arbeta med Bergs Hyreshus som är en viktig del av kommunen, och efter fyra år som medlem i styrelsen känns det intressant att få överta ordförandeposten och de utmaningarna som bolaget står inför. Bergs Hyreshus personal är viktiga spelare i framtidens utveckling av bolaget, det ska bli intressant att tillsammans utveckla företaget., säger Kent Rosenqvist, ordförande Bergs Hyreshus AB

Bergs Hyrehus AB har aktivt arbetat med att förbättra bolagets ekonomi och förutsättningar under de senaste åren. Arbetet fortsätter givetvis framöver.

- Att det skapas möjligheter för att dels underhålla fastighetsbeståndet och dels för att tillföra nya bostäder är viktigt och något jag vill medverka till, säger Kent Rosenqvist.

076 - 247 13 97, Kent Rosenqvist, styrelseordförande Bergs Hyreshus AB

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 700 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har drygt 20 anställda och har sitt säte i Svenstavik.