BERNS OCH MUSIKALISKA KROG GÅRD NATT GÅR SAMMAN

När klubben Musikaliska Krog Gård Natt på Blaiseholmstorg öppnade förra året etablerade man sig snabbt som en av stadens främsta utomhusbarer.

- Med MKGN ville vi skapa en medveten mötesplats på en ny adress. Det här är nästa del i att etablera MKGN på Stockholms nöjeskarta, säger delägaren Johan Mattsson.

Berns har varit en medelpunkt i Stockholms nattliv sedan 1863. Med konserter av Rihanna, Berns Asiatiskas storslagna matsal, takbaren Berns Hotel Cocktail Club och klubben Berns Gallery 2:35.1, lockar Berns en medveten nöjespublik.

Nu tar grannarna ett steg närmare varandra och utmanar Stureplan som stadens nya nöjescentrum.

- Berns och MKGN kompletterar varandra perfekt. Jag känner killarna bakom MKGN sedan länge och de står precis som Berns för kvalitet och nytänkande, säger Berns nytillträdda VD Nanna Waktel.

MKGN öppnar för säsongen nu på lördag den 16 maj. Under sommaren avslöjas mer om hur samarbetet kommer att se ut.

- Tanken är att utvecklas tillsammans framöver. Sommarens konceptuella inriktning på

MKGN och Berns ligger fast som tidigare, avslutar Nanna Waktel och Johan Mattsson.

VID FRÅGOR, VÄNLIGEN KONTAKTA
Nanna Waktel VD Berns Group AB 070-813 49 43
Johan Mattsson Delägare MKGN 073-527 27 85

Musikaliska är konserthuset vid Nybrokajen och är hemmascen för Blåsarsymfonikerna och Länsmusiken i Stockholm. Intill ligger även Musikaliska Krog Gård Natt som är en klubb och bar-verksamhet med välkända DJ-bokningar och live-musik.

• Events

• nattliv

• Stockholm

Berns är ett av Sveriges största mötes- och nöjesetablissemang. Med 150 års erfarenhet bär
verksamheten med sig en fantastisk historia.  Här har människor från världens alla hörn träffats för att uppleva banbrytande konst, mode, musik, mat, design och mycket mer. Huset rymmer restaurangerna Berns Asiatiska, Berns Bistro & Bar, Berns Hotel, festvåningar, nattklubben Berns Gallery 2.35:1 och en legendarisk konsertscen. Under 2013 firade Berns sitt 150-årsjubileum och öppnade som ett första steg, ett nytt townhouse i Stockholm - Nosh and Chow. Verksamheten är en del av Stureplansgruppen.

Mickaela Borg

Press contact Produktionsledare / Content Manager