MOBB DEEP TILL BERNS 30 JUNI

En av USA:s största rapduo, Mobb Deep, spelar på Berns den 30 juni.

"Mobb Deep är en av hip-hop historiens absolut bästa och mest tongivande grupper och väldigt få inom genren har så många låtar med självklar plats i ett klassiskt hip-hop dj-set. Att dom äntligen kommer till Stockholm för en konsert är en stort event för Hip-hop Sverige", säger Patrik "Dj SLEEPY" Elofsson.

Kejuan ”Havoc” Michita och Albert ”Prodigy” Johnson debuterade stort 1995 med singeln ”Shook Ones Part II” som placerade de på toppen av Billboardlistorna världen över. Musikpressen jämförde ”Shook Ones Part II” med upplevelsen av hur det var att höra Scholly D för första gången. Succén följdes av deras andra album ”The Infamous” med klassiska spår som ”Survival of the Fitest” och Q-Tip producerade ”Drink Away the Pain”.

Uppföljaren ”The Infamous” anses idag som en av hip hopens största klassiker. Även efterföljande album har rönt stora framgångar både bland kritikerkåren och i skivdiskarna, med över tre miljoner sålda album är Mobb Deep en av de mest framgångsrika hip hop grupperna genom tiderna.

Under sin långa karriär har Mobb Deep bytt skivbolag ett flertal gånger, senast 2005 signade de för 50 Cents bolag G-Unit Records och gav ut albumet ”Blood Money” 2006. Medverkande är bl. a 50 Cent, Mary J Blige och Nate Dog. Efter en dispyt förenades de i ett bejublat framträdande på Paid Dues festivalen i Kalifornien den 30 mars i år och planerar i skrivande stund USA-turnén ”The Infamous Mobb Deep 20th Aniversary Tour som kommer äga rum under maj och juni i år.

Biljetter kostar 395 SEK plus Ticnets serviceavgift. Insläppet startar 20:00 och gällande åldersgräns är 20 år.

Ticnet.

Mobb Deep – hemsida

Mobb Deep - “Shook Ones”

Press kontakt:

po@sobluecreative.com

miguel@flacoproduction.se

Mobb Deep to Berns

One of the most critically-acclaimed rap duos of the US East Coast, Mobb Deep is coming to Berns for an exclusive performance on 30th June.

Kejuan ‘Havoc’ Michita and Albert ‘Prodigy’ Johnson shot to stardom in 1995 with their massive hit single ‘Shook Ones Part II’, which critics compared to listening to Scholly D for the first time. This Billboard-topping track was followed by their album, ‘The Infamous’, featuring classic tracks such as ‘Survival of the Fittest’ and ‘Drink away the Pain’, produced by Q-Tip.

‘The Infamous’ was considered one of the greatest albums in Hip Hop and this success has continued. With more than three million albums sold worldwide, Mobb Deep is one of the biggest and most successful Hip Hop acts today.

In 2005, Mobb Deep was signed to 50 Cents’ record label, G-Unit Records. The album ‘Blood Money’ was released in 2006, featuring 50 Cent, Mary J Blige and Nate Dog. After a disagreement, the duo reunited in March this year with an acclaimed performance at the Paid Dues festival in California. They are now planning their ‘The Infamous Mobb Deep 20th Anniversary Tour’ of the USA, which takes place in May and June.

Ticket price is 395 SEK plus Ticnets service fee. Doors will open at 20:00 and the age limit is 20 years.

Ticnet.

Mobb Deep – website

Mobb Deep - “Shook Ones”

Press contact:

po@sobluecreative.com

miguel@flacoproduction.se

• konsert

verksamheten med sig en fantastisk historia samtidigt har Berns alltid varit före sin tid. Här
träffas människor från världens alla hörn för att uppleva banbrytande konst, mode, musik, mat,
design och mycket mer.Huset rymmer restaurangerna Berns Asiatiska, Berns Bistro & Bar, Berns Hotel, Berns Event, Berns Concerts och nattklubben Berns Gallery 2.35:1.