GOLFÖLEN HETER WARSTEINER - DET TYSKA PREMIUMMÄRKET INLEDER SAMARBETE MED EUROPA TOUREN I GOLF

Pressmeddelande  •  2012-04-13 16:37 CEST

Den tyska premiumölen Warsteiner har utsetts till officiell ölleverantör till den Europeiska PGA touren. I och med detta kommer Warsteiner serveras i alla officiella sammanhang, i lounger och barer kring tourens prestigefulla arrangemang i Europa.

Warsteiner har en lång historik med engagemang inom stora internationella idrottsevenemang. Tidigare har man varit huvudsponsor av alpina världscupen och hockey-VM men i sommar är det golf som gäller.

”Det här är jättespännande. Golf speglar varumärkets kärnvärden mycket väl i egenskap av en modern öl med klass, passion men även lång hantverkstradition”, säger David Ask Marknadschef på Berntson Brands som marknadsför Warsteiner i Sverige.

Tim Shaw, försäljningsdirektör för den europeiska PGA touren, säger: "Vi är glada att tillkännage detta partnerskap med Warsteiner och ser fram emot varumärkets närvaro på den europeiska touren”.

Fakta om Warsteiner:

Familjeägda Warsteiner har bryggt sin typiska tyska pilsner sedan 1753, då Antonius Cramer skapade ölet i den lilla tyska byn Warstein. Sedan dess har nio generationer Cramers arbetat hårt för att nå positionen som den största exporterade pilsnern bland Tysklands privatägda bryggerier. Flaggskeppet heter Warsteiner Premium Verum. Pilsnern säljs på Systembolaget för 11,90 kr och har artikelnummer 1567. Warsteiner säljs i mer än 60 länder, däribland Storbritannien, Nederländerna, Italien, USA, Storbritannien, Spanien, Frankrike, Kanada och Sverige.

För mer information kontakta:
David Ask Marknadschef Berntson Brands AB distributör av Warsteiner i Sverige.
david.ask@berntsonbrands.se, mobil 0703424342.

Kommentarer (0)