Berotec etablerar konsultverksamhet i Uppsala-regionen

Berotec etablerar konsultverksamhet i Uppsala-regionen

Berotec har sedan starten år 2000 varit verksamma i Uppsala och har nu beslutat att etablera och bygga upp en lokal konsultverksamhet. Vi gör det för att marknaden är intressant, och för att vår affärsmodell kommer bli ett intressant tillskott i regionen. Lokal närvaro är avgörande.

Vi träffar de viktigaste befattningshavarna hos våra kunder och lyssnar på hur de vill att ett konsultbolag ska fungera och agera. Vi har använt denna information tillsammans med vår långa erfarenhet och har format ett erbjudande både kompetensprofils- och metodmässigt för att fånga upp våra kunders utmaningar och problem. Vi erbjuder nu en konsultverksamhet som passar för de förutsättningar som råder i Uppsala.

Genom att fokusera på att förstå kunden kan man bidra till att lösa kundens problem. Vi gör det genom att vara lyhörda och ha en hjälpande grundinställning. Därigenom bygger vi det enda kapital som är värt något i en kundrelation: Förtroende.

Berotec består av egna företagare. Det borgar för att alla våra konsulter har den mognad och kompetens som krävs för att leverera det mervärde som bara en riktig konsult kan. Tillsammans med våra metoder och verktyg skapar vi förändring och förbättring av produkter, processer och system. Vår affärsmodell gör att vi med full trovärdighet kan säga att ”Vi arbetar för kunden – inte för oss själva".

Vill du veta mer om oss och vad vi gör varje dag för att hjälpa våra kunder? - Tveka inte. Kom över på en fika till vårt kontor på Salagatan 18A. Slå en signal till vår säljare Kent Kaltea på 0771-44 11 11 eller 070-937 86 61 eller om du hellre vill maila: kent.kaltea@berotec.se

Regioner

Berotec är ett Teknik-, Management- och IT konsultbolag, etablerat år 2000. Vi hjälper företag, organisationer, människor och produkter att utvecklas till sin fulla potential.

Berotec är konsultägt och sammanlagt är vi 200 konsulter med kontor i Stockholm, Linköping, Göteborg, Karlstad, Västerås, Uppsala och Örebro. Bland våra kunder finns bland andra Atlas Copco, Electrolux, SAAB, Siemens, ABB och OKG. 2013 omsatte Berotec drygt 196 MSEK.

Helena Torhage

Presskontakt Marknadsansvarig +46705817488

The Engineering Consultants

Vi såg att det fanns en passion i konsultbranschen som vi ville fånga. En passion för att verkligen få göra skillnad.

Vi ville skapa ett nytt sätt att bedriva konsultverksamhet där humanism, entreprenörskap tillsammans med balans i livet rådde. Vi förstod att många människor, både kunder och konsulter, ville vara med och dela denna passion. Det blev Berotec, mötespunkten mellan högkompetenta konsulter och näringslivet.

Våra konsulter, säljare och administration är alla egna företagare, vi är alla erfarna, har eget ansvar, stark motivation och hög kompetens. 4F är vår drivlina för egna företagare; Familjen, Fritiden, Företaget & Framtiden. Med den skapar vi stark arbetsglädje och motivation, vilket ger oss en tydlig särprägel och konkurrensfördel. Våra 4F är inte bara en affärsidé utan också en livsstil.

Bilden av vår företagsamhet och arbetsglädje går som en röd tråd genom hela vårt arbete. Allt vi gör andas att vi är ett skönt, modernt och kompetent gäng som tycker att det är viktigt att ha kul oavsett om vi är på jobbet eller är lediga. Bäst av allt är att vi vet att det här smittar. Vi vet att folk tycker att det är kul att träffa Berotec. Att det är kul att jobba med Berotec. Och att det är kul att jobba för Berotec.

Tillsammans är vi hur framgångsrika som helst!

Berotec AB
Karlbergs strand 4 H