Say hello to Sture

Say hello to Sture

Beslag Design presenterar nu en av årets nyheter. En stilren, smäcker knopp, som med fördel även kan användas som krok, vid namn Sture. Sture passar in i hemmets alla rum. Förnya möbler så som köksluckor, garderober, byråer och kommoder, eller fäst knoppen som krok på väggen i hallen eller sovrummet för fin upphängning.

Beslag Design brukar presentera ett par produktnyheter varje år och först ut för 2020 är knopp och krok Sture. En stilren, smäcker, knopp tillverkad av massiv mässing utan skyddslack. Den obehandlade ytan ger ett matt och robust intryck. Knoppen patineras med tiden och blir bara vackrare och vackrare.

Obehandlad mässing åldras och patineras vackert med tiden

Efterfrågan på beslag i obehandlad mässing växer. Obehandlad mässing visar mässingens verkliga färg och tillåter metallen att ärga. Ärgningen är en naturlig reaktion som sker av luftens fukt och syre, och skyddar metallen samt förlänger livslängden. Beslag i obehandlad mässing kommer över tid få patina och anta en mörkare färg. Om man önskar behålla en högglansig yta, behöver man putsa metallen regelbundet.

Beslag Design är ett branschledande familjeföretag inom beslag- och interiörprodukter sedan 1972. Målsättningen är att ligga steget före med det allra senaste och att samarbeta med miljöanpassade leverantörer.

Här finns handtag, beslag, förvaring, tillbehör, ben och belysning för alla rum. Till både hem, butik, kontor, restaurang och hotell. Beslag Designs kontor och lager ligger i Båstad. Kunderna finns i både Sverige och Norden. Hitta inspiration på beslagdesign.se