Hur vore livet utan belysning?

Hur hade det varit utan ljus ovanför diskbänken? Eller utan ljus i garderoben? Visst hade tillvaron genast blivit lite krångligare om du inte såg vad du hackade på skärbrädan eller om du inte kunde se dina klädesplagg i garderoben? Beslag Design har ett brett sortiment av belysningslösningar som nu kompletteras med flera nyheter i en uppdaterad katalog.

Att möblera med ljus är en konstform som uppskattas av allt fler. Rätt placerade ljuskällor förändrar vår inomhusmiljö och skapar trivsel. Det handlar inte enbart om estetik utan också om paketerade tekniska lösningar. Beslag Design vill att det ska vara enkelt och roligt att skapa effektfulla miljöer och uppnå rätt stämning med belysning i ett hem eller i ett projekt.

Utvecklingen av LED-belysning går snabbt framåt och nya modeller och förbättrad teknik kommer fram hela tiden. Beslag Design har genom noga utvalda leverantörer möjlighet att erbjuda flera unika lösningar.

- I ett nära samarbete med våra leverantörer tar vi fram belysning med stort fokus på design, form och kvalitet, som passar framförallt skandinaviska kunder och förhållanden och som har den senaste LED-tekniken. Vi är mycket stolta över vår nya katalog och om du bläddrar i den kommer du att se flera intressanta nyheter, säger Hans Bergström, produktchef på Beslag Design.

Beslag Design har ett belysningssortiment som passar i kök, badrum, garderober och i möbler. Med flexibla LED-strips får du stora möjligheter till att inreda med belysning utan att kompromissa med ljusstyrka eller färgåtergivning. Förutom LED-strips hittar du även LED-spots, LED-profiler, LED-armaturer, dimmers, sensorer och drivdon i katalogen.

Exempel på produktnyheter:

• LED-spot Vega, en extremt tunn LED-belysning helt av aluminium med en tjocklek på endast 5 mm.
  • LED-profil Blade, en profil som endast är 10 mm tjock och kännetecknas av en asymmetrisk ljusprojektion som ger ett bländfritt ljus.
  • LED-profil 8112, minimalistisk profil som finns i aluminium och svart. Den svarta profilen och det svarta bländskyddet gör att armaturen, effektivt, kamoufleras då den monteras i stommar med mörka färger.
  • LED-strip Flexy LED SHE6 PW PRO, 180 dioder (Osram) per meter, endast 6 mm bred. Finns med eller utan 3M © självhäftande tejp.
  • LED-armatur Baski, en armatur designad för användning i lådor eller skåp.
  • X-Driver, styr alla dina LED-belysningar med en smartphone eller röststyrd enhet.

Ovan är exempel på produktnyheter. Fler nyheter hittar du i katalogen.
Bläddra i katalogen här.