New arrivals från Beslag Design

Oavsett vilken stil du föredrar så kan du alltid hitta knoppar och handtag som passar just din inredning och ditt temperament hos Beslag Design. Företaget håller koll på de senaste trenderna och på det som är evigt tidlöst.

Nu finns de senaste nyheterna samlade i en ny katalog med handtag och knoppar i en mängd olika valmöjligheter – såväl storleksmässigt som design- och materialmässigt.

Årets tendenser

I katalogen presenteras spännande produktnyheter, från bl.a Furnipart och VE2 Design Group. Och även intressanta strömningar inom inredningsbranschen, där trä, läder, svart och mässing fortsätter att vara tongivande.

Med 36 sidor bilder och inspiration ger det marknadens mest mångsidiga sortiment och nästintill oändliga möjligheter till en förnyad stil.

Mässing

Mässing är en värmande detalj för våra svarta, vita och gråa hem. Metalltrenden har funnits ett par år nu och mässingen är den som lyst starkast och längst av dem alla. Så vi kommer även i fortsättningen att se de gula metalltonerna som ger en lyxig känsla och passar fint tillsammans med de flesta färger. Allra trendigast sägs bli att mixa olika metalltoner i inredningen.

Svart

Svart, svartare, svartast! Effektfullt, dramatiskt och sobert. Svarta detaljer kommer vi att få se ännu mer av. Som ett utropstecken, eller en genomtänkt helhet. Mixa gärna olika mörka material, blankt mot matt. Svärtan ger en smakfull kontrast, ett rent och avskalat intryck.

Läder

En trend med rötter i svenskt hantverk som är på väg att bli en klassiker. Längtan efter vackra naturmaterial som håller länge och åldras med värdighet bara växer. Kvalitetsdetaljer i naturgarvat läder är både djärvt och lyxigt, samtidigt som det skapar sköna kontraster mot andra material.

Trä

En trend på uppgång är den lite mer nedtonade stilen med naturliga material, rundade kanter och organiska former. Detaljer med taktil känsla. Valnöt och mörka träslag flirtar nostalgiskt med 50-talet, och den djärve blandar olika träslag för ett högst personligt uttryck.

Rum, kök, bad, hall

Hos Beslag Design finns handtagen, beslagen, förvaringen, tillbehören, benen och belysningen för alla rum. Till både hem, butik, kontor, restaurang och hotell. Detaljer som lyfter inredningen och gör helheten komplett.

Beslag Design är ett branschledande familjeföretag inom beslag- och interiörprodukter sedan 1972. Målsättningen är att ligga steget före med det allra senaste och att samarbeta med miljöanpassade leverantörer. Här finns handtag, beslag, förvaring, tillbehör, ben och belysning för alla rum. Till både hem, butik, kontor, restaurang och hotell. Beslag Designs kontor och lager ligger i Båstad. Kunderna finns i både Sverige och Norden. Hitta inspiration på beslagdesign.se

• Inredning

• handtag
  • design
  • knoppar

• Båstad

Beslag Design AB är ett företag med stort fokus på produktutveckling som följer marknadens inredningstrender. Vi marknadsför ett brett sortiment av beslag och interiörprodukter.

Detaljer som gör helheten…” är ett begrepp vi strävat efter sedan företaget grundades 1972. Komplett sortiment med detaljerad information finns i företagets produktkataloger och på vår hemsida.

Varmt välkommen till oss på Beslag Design!

Läs mer på www.beslagdesign.se