Ny visuell identitet för Beslag Design

– Det är med glädje och stolthet som vi förflyttar våra positioner med en uppdaterad grafisk profil. Den ska visa vår identitet som ett framåtriktat företag med fokus på design och kvalitet, berättar Thom Nilsson, VD för Beslag Design.

Beslag Design ska vara trendsättaren som inspirerar den inredningsintresserade eller den som vill förnya sitt hem. Med begreppet ”Detaljer som gör helheten” vill man lyfta fram en känsla av hur produkterna förändrar och förstärker ett rum.

– Vi på Beslag Design har koll på de senaste trenderna och på det som håller stilen i en evighet. Detaljer som tål livet. Som mjukar upp eller stramar till, som sticker ut eller smälter in, förklarar Hans Bergström som är vice VD och produktchef.

I det nya konceptet ”Hur vore livet utan detaljer” uppmärksammas detaljerna som, förutom att fylla en rent praktisk funktion, även kompletterar den övriga inredningen och visar personligheten hos den som skapat rummet.

Rumskänsla

I sin kommunikation gör Beslag Design en förflyttning från att tidigare ha haft ett stort produktfokus till att vara mer av ett inredningsföretag. Det breda produktsortimentet med såväl handtag, knoppar och beslag som belysning, ben och förvaring framkommer genom att visa detaljernas betydelse för olika rum. De små sakerna som gör stor skillnad. Som lyfter inredningen och gör helheten komplett.

Beslag Design är ett branschledande familjeföretag inom beslag- och interiörprodukter sedan 1972. Målsättningen är att ligga steget före med det allra senaste och att samarbeta med miljöanpassade leverantörer. Här finns handtag, beslag, förvaring, tillbehör, ben och belysning för alla rum. Till både hem, butik, kontor, restaurang och hotell. Beslag Designs kontor och lager ligger i Båstad. Kunderna finns i både Sverige och Norden. Hitta inspiration på beslagdesign.se

• Inredning

• beslag design

• Båstad

Beslag Design AB är ett företag med stort fokus på produktutveckling som följer marknadens inredningstrender. Vi marknadsför ett brett sortiment av beslag och interiörprodukter.

Detaljer som gör helheten…” är ett begrepp vi strävat efter sedan företaget grundades 1972. Komplett sortiment med detaljerad information finns i företagets produktkataloger och på vår hemsida.

Varmt välkommen till oss på Beslag Design!

Läs mer på www.beslagdesign.se