Best Western Hotels & Resorts växer med två nya hotell i Örebro

I januari 2018 anslöt sig de två Örebro hotellen LIVIN CITY och LIVIN STATION till Best Western Hotels & Resorts senaste varumärken Sure Hotel by Best Western och Sure Hotel Collection by Best Western.

Sure Hotel by Best Western Livin City ligger i centrala Örebro, 350 meter från Resecentrum och Örebro Centralstation, men i ett lugnt läge med närhet till stadskärnans puls med shopping, uteliv och restauranger. Här finns möteslokaler med en total kapacitetpå 200 personer fördelat i två större lokaler som går att dela av till mindre vid behov.

Livin Station (Sure Hotel Collection by Best Western) ligger i ett k-märkt hus vid Örebro Centralstation och Resecentrum, med ett hundratal meter in till citykärnan. Huset från slutet av 1800-talet byggdes om till hotell 2016 och här finns det totalt 16 hotellrum, alla med sin egen unika inredning och karaktär där gammalt möter nytt och med charmigt järnvägstema.

Hotellen, som ägs av Anders Hagström, har en uttalad social profil och vill vara med och ta ansvar för miljö och samhälle. Detta tar sig bland annat uttryck i olika biståndsprojekt, en tydlig miljöprofil och mångfald i hotellens personalgrupp.

- Att bli en del av Best Western-familjen ser vi som en stor möjlighet för oss och utvecklingen av våra båda hotell i Örebro. En kvalitetssäkring av vår produkt, en möjlighet att nå nya gäster och nya affärsområden, och en möjlighet att få vara en del av en hotellkedja med lång och gedigen erfarenhet från hotellmarknaden. Vi ser fram emot denna resa med stor nyfikenhet och glädje, säger Anders Hagström, ägare för båda hotellen.

Hotellchef Johanna Uddling tillägger; - Vi har i många år jobbat med att ta ansvar för vår miljö och det samhälle vi lever och verkar i, vilket kanske är känt i Örebro men inte så mycket utanför stadens gränser. Det ska vi bli tydligare med i framtiden, och företagets värderingar går verkligen hand i hand med det som Best Western står för - Entreprenörskap, Personlighet, Omtanke, Mångfald.

- Det känns otroligt kul att få välkomna Livin Station och Livin City till kedjan, säger Johan Michelson, Sverigechef Best Western Hotels & Resorts. Hotellens stora sociala engagemang är väldigt inspirerande och en förebild för hur hotell kan spela en stor roll för det lokala samhället. Att hotellen dessutom skiljer sig åt i karaktär och profil gör det extra attraktivt för våra gäster som kan hitta sin personliga favorit.

För ytterligare information kontakta:

Johan Michelson, Sverigechef
Best Western Hotels & Resorts
E-post: johan.michelson@bestwestern.se

Anders Hagström, VD / Ägare
LIVIN
E-post: anders.hagstrom@livin.se

Johanna Uddling, Hotellchef
LIVIN
E-post: johanna.uddling@livin.se

Best Western Hotels & Resorts

Best Western Hotels & Resorts är en global hotellkedja bestående av 4 100 hotell privatägda hotell i mer än 100 länder. I Skandinavien, som utgår från huvudkontoret i Sundbyberg, har vi 130 hotell på ett hundratal orter. Best Western erbjuder 10 varumärken för att tillgodose såväl kunder som hotellägare på de olika marknaderna. Best Western har mer än 70 års samlad erfarenhet av hotellbranschen och erbjuder ett kvalitetssäkrat boende med engagerat värdskap och en personlig prägel på vart och ett av våra hotell världen över.