Betsafes ambassadör Axel Welton utnämnd till årets skateboardåkare

När den årliga skateboardgalan gick av stapeln igår kväll så var den stora frågan vem som skulle knipa huvudpriset – Giftorm Årets Skateboardåkare. Bland de nominerade återfanns bl.a. namnkunniga Mika Edin, Anton Myhrvold och Nils Lilja. De senaste två åren har priset gått till Albert Nyberg men i år gick, föga överraskande, priset till 26:årige Axel Welton som snabbt positionerat sig som en av vårt lands mest respekterade åkare.

Årets skateboardgala hölls igår kväll på Tyrol i Stockholm med liveakter och hela skateboardeliten samlad. Den mest eftertraktade priskategorin var som vanligt årets skateboardåkare, som inte helt oväntat, gick till Axel Welton. Axel, som har verkligen visat klass både i filmer och tävlingar under 2012, kommenterade själv utnämnandet direkt efter galan:

- Wooaw, jag är sjukt glad! Det är en bekräftelse på att man gör något bra. Många av mina förebilder var på galan och det kändes riktigt kul att få gå upp på scenen inför dem.

Axel är uppvuxen i Malmö och har sedan tidig ålder fokuserat fullt ut på skateboardåkningen. Han gick på Fryshusets skateboardgymnasium i två år innan han avslutade sin utbildning i Malmö.

- Målet med mitt skejtande är att fortsätta att utvecklas och ha roligt, och självklart vill jag också kunna leva på det. Betsafe och mina andra sponsorer är en viktig del av min vardag för att jag ska kunna utvecklas i den takt jag vill och behöver.

Sedan juni 2012 har Axel Welton ingått i Betsafes team av atleter som representerar Betsafes mentalitet och mångsidighet.

Se mer av Axel Welton här: http://www.youtube.com/watch?v=F9sw3LKJ8jo

• nöje
  • spel
  • spelbolag
  • skateboard
  • axel welton

Betsafe är idag en av de ledande leverantörerna av online spelprodukter i världen, med över 450.000 kunder från mer än 100 olika länder. Sedan den officiella öppningen i januari 2006, har Betsafe placerat sig som ett av de mest pålitliga spelföretagen på marknaden.