Dolph Lundgren blir näste stjärna att köra Gumball

Det är sedan tidigare klart att extremskidåkaren Jon Olsson ska köra rallyt Gumball 3000. Nu får han sällskap av filmstjärnan Dolph Lundgren som ansluter sig till Team Betsafe. De svenska stjärnorna börjar rallyt på hemmaplan i Stockholm och de kör bland annat med F1-stjärnan Lewis Hamilton och skådespelaren David Hasselhoff.

Årets Gumball 3000 startar den 23-24 maj vid Gustav Adolfs Torg och Norrbron i Stockholm. Rallyt fortsätter via Oslo, Köpenhamn, och Amsterdam, där bilarna lastas på flygplan på väg mot Reno i Kalifornien. Därifrån åker förarna vidare till San Francisco och Los Angeles, för att avsluta i Las Vegas.

”Gumball 3000 är utan tvekan världens hetaste rally och det känns mäktigt att bli en del av detta och få möjligheten att köra för Team Betsafe. Det blir några fartfyllda dagar med start i min hemstad Stockholm och vidare över Atlanten för att avsluta i Las Vegas. Den här resan kommer inte att likna något annat jag gjort förut”, säger Dolph Lundgren.

För spelbolaget Betsafe är Dolph en drömrekrytering.

”Dolph är ett drömnamn och vi är oerhört stolta över att ha honom i Team Betsafe. Vi delar ambitionen om att ingenting är omöjligt och ser fram emot ett fartfyllt samarbete”, säger Markus Thunholm, eventansvarig för Betsafe.

Om Gumball 3000

Rallyt Gumball 3000 startades 1999 av entreprenören och tidigare racingföraren Maximillion Cooper, som bjöd in 50 vänner att köra en sträcka på 3000 miles genom Europa. Sedan dess har det blivit ett återkommande rally som vuxit sig större och större. Rallyt körs genom flera olika länder och kontinenter under en veckas tid. I Team Betsafe ingår de svenska stjärnorna Jon Olsson och Dolph Lundgren.

Följ Dolphs resa under Gumball 3000http://www.worldofbetsafe.com/gumball3000/

För kontakt med Dolph Lundgren och mer information om Gumball 3000, vänligen kontakta:

Robin Olenius, presskontakt Betsafe
Robin.olenius@betssongroup.com