Fotbollsexperten Sladjan först att testa vm-bana i is

Idag börjar Red Bull Crashed Ice i Åre. Det är den tredje deltävlingen av fyra i årets världsmästerskap i ice cross downhill, utförsåkning på skridskor. Under tre dagar, den 16-18 februari, kommer cirka 150 deltagare från ett 20-tal länder till Åre för att tävla på säsongens snabbaste och mest tekniska bana. Banan har tagit en månad att bygga och med några dagar kvar till tävlingen fick Betsafes fotbollsexpert Sladjan Osmanagic chansen att testa banan först av alla tillsammans med bandesignern Chris Papillon.

- Jag har inte åkt skridskor på många år men kunde verkligen inte motstå denna roliga utmaning. Efter att ha testat banan i drygt en timme har jag fått en förståelse och respekt för hur svårt det här verkligen är. Men framförallt hur extremt kul och adrenalinfyllt det är. Jag kommer med all sannolikhet testa på detta igen, säger en trött Sladjan Osmanagic

Åre är det tredje stoppet under årets vm-serie som avslutas i Quebec, där 2012 års världsmästare ska koras. Efter två deltävlingar är det kandensiskt, tyskt och finskt i toppen. Bäste svensk hittar vi på 42:a plats i form av Mikael Andersson.

Årets världscupstopp

#1 St. Paul USA 2012.01.14

#2 Valkenburg NED 2012.02.04

#3 Åre SWE 2012.02.18