SM-bowling hela helgen i Jönköping

Nu i helgen den 19-21 maj spelas SM-slutspelet av den svenska elitserien i bowling i Jönköping. Enligt odds från spelbolaget Betsafe väntas grundserievinnarna Team Pergamon gå vidare från den ena semifinalen medan Team Clan BK är favoriter i den andra. Betsafe är ensamma i Sverige om att under hela säsongen ha kunnat erbjuda odds och spel på bowling.

Efter en oerhört jämn grundserie, där de fyra semifinallagen inte var fastställda förens efter den sista omgången i Malmö, är det nu dags för slutspel i den svenska elitserien i bowling. Efter 22 spelomgångar återfanns till slut det stjärnspäckade laget Team Pergamon från Partille högst upp i tabellen.

- Inför säsongen trodde vi att Team Pergamon och Team Clan BK skulle vara de två lag som skulle göra upp om seriesegern, och likt förra året är det mycket som talar för att det är just dessa två lag vi ser i finalen på söndag, säger Erik Lindberg, oddsexpert på Betsafe.

Först ut av fredagens semifinaler, som avgörs i bäst av tre matcher, är Team Pergamon som efter att ha vunnit serien valde att möta Stureby BK. Seriesegrarna kommer dock få klara sig utan världsstjärnan Jesper Svensson som är upptagen på den amerikanska PBA-touren. Skulle Stureby BK ta sig vidare till söndagens final ger det 930 kronor tillbaka på en satsad hundralapp.

- Även om Jesper Svensson saknas vet vi att Team Pergamon har en oerhörd bredd i truppen och vi tror inte att Stureby, som inledde säsongen oerhört starkt, kommer att ha mycket att sätta emot i bäst av tre matcher, säger Erik Lindberg.

I den andra semifinalen möts fjolårets SM-segrare Team Clan från Nässjö och BK Jösse från Arvika. Här talar oddsen för en jämn uppgörelse men med fördel till smålänningarna.

Alla Betsafes odds för herrarnas SM-slutspel i bowling:https://www.betsafe.com/sv/odds#/#/Mainmarket/13609