Svenskar blev storvinnare när EM-bollen sprack

Mitt under matchen mellan värdnationen Frankrike och Schweiz sprack den officiella EM-bollen och spelet avbröts. Pinsamt både för arrangören och bolltillverkaren, men fadäsen gjorde två svenska spelare till storvinnare.

Inför årets EM satte Betsafe odds på att ett flertal oväntade händelser skulle inträffa under turneringen. Att en spelare skulle slå till en kamera inträffade när Wayne Rooney firade vilt efter Englands sena segermål mot Wales. Det hade ingen spelare vågat satsa några pengar på.

Däremot satte två svenska spelare spelet till 100 gånger pengarna att matchbollen skulle spricka, med avbrutet spel till följd, någon gång under turneringen. En svensk spelare lade först ett spel på 16 euro och lade sedan till ytterligare ett spel på 19 euro.

Totalt tjänade han motsvarande 35 000 när schweizaren Valon Behrami och fransmannen Antoine Griezmann med gemensamma krafter hade sönder bollen.

– Vi gillar att erbjuda våra spelare lite mer udda odds. Under VM 2014 satte en vinnare spelet på att Luis Suarez skulle bita någon i axeln. Att sätta det här spelet är riktigt snyggt. Det blir spännande att följa resten av EM för att se om andra högoddsare går in, säger Alexander Zachrisson, brand manager på Betsafe.

Norrmannen Erik Aaram är den som lade det största enskilda spelet på händelsen. Han blev 21 000 norska kronor rikare.

– Jag såg inte matchen live. Jag spelade Fifa med några kompisar när min bror ringde och frågade om jag hade spelat på att bollen skulle gå sönder. Det var så jag fick reda på det. Jag kommer att använda pengarna till att köpa mig in i Norska Pokermästerskapen. Jag är väldigt glad för den här vinsten, jag gillar att spela på speciella händelser som denna, säger han.

För kontakt mer information Betsafes EM-odds, vänligen kontakta:

Alexander Zachrisson, brand manager Betsafe
Alex.zachrisson@betssongroup.com