Joakim Nordström till Trollbäckens IP med Stanley Cup-pokalen

Den 19 augusti hålls ett unikt, kostnadsfritt familjeevenemang på Trollbäckens IP, där gästerna får möjlighet att fotograferas med den legendariska Stanley Cup-pokalen och träffa det svenska NHL-proffset Joakim Nordström som startade sin hockeykarriär i Tyresö Hanviken Ishockey.

NHL, National Hockey League, är Nordamerikas högsta ishockeyliga och den anses allmänt som världens bästa hockeyliga. Stanley Cup kallas slutspelet i NHL. Chicago Blackhawks är laget som vann årets Stanley Cup och därmed erövrade den legendariska Stanley Cup-pokalen. Eftersom spelarna i NHL kommer från hela världen, så är det tradition att spelarna i det vinnande laget får turas om att ta med sig pokalen till sina respektive hemländer för att dela glädjen med sin publik.

Better Hockey Sweden har fått äran att arrangera detta evenemang för Joakim Nordström.

Under tre timmar finns möjligheten att titta på och fotograferas med pokalen och Joakim Nordström. Du kan även få signerade idolkort på Joakim Nordström.

”Det ska bli otroligt roligt att ta Stanley Cup-pokalen till min moderklubb och möta alla unga killar och tjejer som drömmer om Stanley Cup”, säger Nordström.

Better Hockey Sweden, Nordens ledande leverantör av off-ice träningsprodukter, sätter upp BHS Fun Park där gästerna kan testa produkterna som fler än 40 av våra svenska NHL-proffs tränar med. De arrangerar även en skottävling med fina hockeypriser. På plats kan man även testa de senaste hockeyklubborna från CCM och provsmaka energidrycker från Vitamin Well.

Kl. 15.00: Entrén öppnas till BHS Fun Park

Kl. 16:00: Joakim Nordström anländer med Stanley Cup-pokalen

• Hockey

• better hockey sweden