Bibliotekstan välkomnar Chanel.

Bibliotekstan välkomnar Chanel.

Vi är glada över att få välkomna ett av världens mest erkända varumärken, Chanel, till Bibliotekstan. Butiken öppnar våren 2016.

Under våren 2016 öppnar Chanel en 169 kvm stor butik på Birger Jarlsgatan 7 i Stockholm. Etableringen av Chanel är helt i linje med fastighetsbolaget Hufvudstadens strategi att samla de mest intressanta varumärkena inom design och mode centralt i kvarteren som utgör Bibliotekstan.

- Vi är stolta över att Chanel har valt att etablera sig i en av våra fastigheter i Bibliotekstan. Etableringen stärker ytterligare Bibliotekstan som ett område som erbjuder en intressant mix av det bästa inom internationellt och svenskt mode, säger Bo Wikare, Vice VD, Hufvudstaden.

Bibliotekstan är Stockholms självklara shoppingdestination och ett område där mode och accessoarer blandas med restauranger, caféer och spännande butiker. Målet är att Bibliotekstan ska vara Skandinaviens bästa shoppingområde.

Chanel har sedan vi började utveckla området stått på vår önskelista över varumärken som vi vill etablera och det är därför mycket glädjande att äntligen hälsa Chanel välkommen till Bibliotekstan, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling Butik på Hufvudstaden.

För mer information vänligen kontakta:

Louise Kihlberg, Marknadschef, Hufvudstaden: tfn: 08-762 90 86
louise.kihlberg@hufvudstaden.se