Franska Maje öppnar i Bibliotekstan

Franska Maje öppnar i Bibliotekstan

I maj 2019 slår det franska varumärket Maje upp portarna till sin första fristående konceptbutik i Skandinavien i Hufvudstadens fastighet i Bibliotekstan. Adressen blir Biblioteksgatan 6 och butiken kommer bestå av drygt 100 kvm fördelat på två plan. Maje kommer erbjuda sitt fulla sortiment av mode och accessoarer för kvinnor.

Maje gör mode för kvinnor med en stil inspirerad av femininitetsamtidigt som den beskrivs som tuff och fräck. De har hittat sitt eget uttryck och beskriver sig själva som ett märke som är modernt och lite excentriskt, med autentiska plagg och skarpa detaljer. De gör kläder och accessoarer till såväl vardags som till fest.

Etableringen av Maje nya butik är ytterligare ett led i Hufvudstadens strategi att utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta destination för svenskt och internationellt mode.

• Vi är glada över att Maje väljer Bibliotekstan för sin första konceptbutik i Skandinavien. Etableringen kompletterar befintligt utbud väl och kommer att stärka Bibliotekstan som shoppingdestination och mötesplats, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.

Louise Kihlberg,Marknads- och kommunikationschef, Hufvudstaden.

Tlf: 08-762 90 86 Epost: louise.kihlberg@hufvudstaden.se