Vi välkomnar CDLP till Bibliotekstan

Vi välkomnar CDLP till Bibliotekstan

I slutet av oktober 2020 välkomnar vi ett nytt hett varumärke till Bibliotekstan. Svenska CDLP öppnar en temporär butik i Hufvudstadens fastighet på Biblioteksgatan 12. Den nya butiken om drygt 170 kvm kommer erbjuda CDLP’s fulla sortiment av underkläder och homewear för män.

CDPL är ett svenskt designhus som snabbt klättrat i stjärnstatus. Det lanserades 2016 av Christian Larson och Andreas Palm med ambitionen att utveckla och fullända det lager kläder som män bär närmast kroppen. Kollektionen har växt utifrån en grundidé om hållbara underkläder med avskalad elegans, till att även inkludera strumpor, sportunderkläder, badkläder, t-shirts och homewear. Produkterna designas i Stockholm och produceras i Europa från hållbara innovativa material som till exempel econyl, pimabomull och bambu.

Etableringen av CDLP blir ett välkomnat inslag till övriga butiker i Bibliotekstan. Vi ser det som ytterligare ett led i Hufvudstadens strategi att utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta destination för svenskt och internationellt mode.

-Vi är glada över att CDLP väljer Bibliotekstan. Etableringen kompletterar befintligt utbud väl och kommer att stärka Bibliotekstan som shoppingdestination och mötesplats, säger Luckas Stjernberg, tf Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.