Elin Kling & Karl Lindman, foto Fredrik Etoall

Vi välkomnar Toteme till Bibliotekstan

Under 2019 öppnar det rykande heta svenska modevarumärket Toteme sin första fysiska butik på Biblioteksgatan 5 i Bibliotekstan, Stockholm. Totalt sett kommer butiken inneha en yta på 225 kvm fördelat på två plan.

Lovorden har fallit tätt över Elin Kling & Karl Lindmans varumärke Toteme sedan starten 2014. Med en skandinavisk avskalad design och med en hög modegrad har Toteme snabbt blivit en favorit i de flesta kvinnors garderober såväl i Sverige som internationellt. Kollektionerna innehåller allt från ready-to-wear, denim och accessoarer, allt designat för att passa den moderna kvinnans liv.

- "När Toteme nu tar steget in i fysisk retail så har vi höga ambitioner. Vi har ägnat mycket tid till att

analysera och definiera vad som skapar en modern och inspirerande kundupplevelse. Bibliotekstan

är den givna adressen för Toteme’s första butik. Tillsammans med Hufvudstaden ser vi fram emot att

förstärka bilden av Stockholm som en ledande mode och shopping destination." säger Elin Kling,

grundare och VD, Toteme.

Den nya etableringen av Toteme är helt i linje med Hufvudstadens strategi att fortsätta utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta mötesplats inom shopping, mode och matupplevelser.

- Det är väldigt roligt att få hälsa Toteme välkomna till Bibliotekstan. Att Toteme, ett av de hetaste svenska modevarumärkena just nu, väljer Bibliotekstan för sin första fysiska butik stärker Bibliotekstan som Stockholms självklara mötesplats för shopping och restaurangupplevelser.", säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik Stockholm, Hufvudstaden.

Exakt öppningsdatum för Toteme är i dagsläget inte fastslaget utan kommer att meddelas vid ett senare tillfälle. Butiken kommer förutom försäljningsyta också ha ett showroom och kontor för varumärket.

Bibliotekstan erbjuder det bästa inom svenskt och internationellt mode kombinerat med intressanta och levande restaurangupplevelser.