Bibu AB söker VD/Biennalchef

Nyhet   •   Jan 10, 2013 16:11 CET

Bibu AB söker ny VD/Biennalchef som kan leda och utveckla Sveriges viktigaste mötesplats med, för och om professionell scenkonst för ung publik.

- Jag har gjort tre biennaler och är så glad och stolt över den form de börjar få, säger nuvarande biennalchefen Pia Paglialunga.

Att leda biennalen och bolagets övriga projekt är ett för förordnande som löper på två år i taget. Bibu AB söker en person med god kännedom om, och stort intresse för, både scenkonst och kultur för unga. Bland andra viktiga kvalifikationer kan nämnas erfarenhet av arbetsledning, fundraising och budgetarbete.

- Att få vara med och forma en ung verksamhet är en ynnest och det är ingen tvekan om att bibu.se har utvecklats mycket under min tid, menar Pia. Det är ett kul, viktigt, utmanande och utvecklande uppdrag med mycket ansvar och nu är det tid att någon annan att tar vid och för in nya impulser. Vi ser fram emot många intressanta sökande.

Kommentarer (0)