Skip to main content

Taggar

Big Image

Event & Exhibition

Retail

Interior Design

Theater & Opera

Senaste nytt

Vepor till #ingenlitenlort på Astrid Lindgren Näs

Vepor till #ingenlitenlort på Astrid Lindgren Näs

Nyheter   •   Sep 10, 2018 09:32 CEST

Genom hela sitt liv var Astrid Lindgren engagerad i frågor som barns rättigheter, fred, miljö, djur och natur. Hennes röst var stark och hon räknades som en av det svenska 1900-talets viktigaste opinionsbildare. Idén föddes om en utställning att visa hur Astrid Lindgren engagerade sig i och gjorde avtryck i politiken, och Annmari Kastrup, Actit Kommunikation, kontaktades som producent.

Big Image med och skapar färgglad konst!

Big Image med och skapar färgglad konst!

Nyheter   •   Maj 23, 2018 15:43 CEST

​I Uppsala, under järnvägen på Vaksalagatan, kan man nu passera igenom denna färgglada tunnel som pryds av sju stora affischer printade på folie! Tusentals skolbarns animationer från hela Uppland har inspirerat konstnären Erik Hedman. Detaljrikedom och glada färger är något som kännetecknar Erik Hedmans tecknade bilder. Journalist: Märta Gross Hulth, SVT Konstnär: Erik Hedman

Inklädnad av Grand Hôtel

Inklädnad av Grand Hôtel

Nyheter   •   Apr 16, 2018 09:56 CEST

Det anrika Grand Hôtel i Stockholm genomgår nu under våren en fasadrenovering. I samarbete med Stark Fasad har Big Image klätt in hela Grand Hôtel.

Gudrun Sjödéns färgstarka värld

Gudrun Sjödéns färgstarka värld

Nyheter   •   Mar 15, 2018 15:51 CET

Att få uppdraget att printa Gudrun Sjödéns vackra motiv är vi på Big Image stolta över, och kunden blev väldigt nöjd över resultatet och återgivningen av mönstren.

Makalöst vackra bilder till My Fair Lady

Makalöst vackra bilder till My Fair Lady

Nyheter   •   Feb 08, 2018 08:54 CET

Till Teatro di San Carlos uppsättning av My Fair Lady, designat av Gary McCann.

Translight Magic skapar överraskning!

Translight Magic skapar överraskning!

Nyheter   •   Jan 10, 2018 09:37 CET

​Konceptet till premiären för nya 2019 Subaru Ascent på Los Angeles International Auto Show blev spektakulär – och så även Hansen Productions’ utförande i form av kreativitet och timing.

Årets Big Magazine Yearbook 2017/2018 är här!

Årets Big Magazine Yearbook 2017/2018 är här!

Nyheter   •   Dec 20, 2017 15:42 CET

Med projekt alltifrån retail, event, teater & opera till filmproduktion. För andra året i rad samlar vi alla våra större projekt i en Yearbook, där vi hoppas många kan finna inspiration över branschgränserna.

Vi välkomnar Rhotex 325!

Vi välkomnar Rhotex 325!

Nyheter   •   Dec 14, 2017 14:45 CET

Vi välkomnar Rhotex 325, en 3,2-meters printer som kombinerar textiltryck med färgsublimeringsteknik. Beroende på applikation och material, kan printsystemet växla mellan papperstransfer och att printa direkt på polyesterbaserade tyger.

Banderoller påväg mot Gambia & SofaCinema!

Banderoller påväg mot Gambia & SofaCinema!

Nyheter   •   Nov 01, 2017 11:21 CET

​Nyprintade banderoller på väg ner mot Gambia där Sofanyama Kunda och SofaCinemas senaste projekt påbörjades under oktober, och som kommer att pågå under 10 månder och omfatta 50 biovisningar runtom i Gambia med filmer som fokuserar på mänskliga rättigheter vilket är det främst prioterade ämnet i Gambia.

Translight Backdrop till the Goodman Theater, USA

Translight Backdrop till the Goodman Theater, USA

Nyheter   •   Okt 18, 2017 10:28 CEST

Backdropen som används till akt två på the Goodman Theater Chicagos produktion av ”Objects in the Mirror” är verkligen hänförande. Det starkt mättade blåa havet är separerat från den lysande färgskiftningen i himlen tack vare den svaga skiftningen i horisontlinjen.

Magisk backdrop till Santiano

Magisk backdrop till Santiano

Nyheter   •   Sep 19, 2017 14:50 CEST

Santiano, en tysk musikgrupp, var en av våra kunder som var först ut med att testa Translight Magic på scen. På baksidan printade de en måne som endast syns när bilden bakbelyses. Ett enkelt originalarbete men som skapar en oväntad upplevelse för publiken! Deras musikgenre inkluderar bland annat irländsk folkmusik, sea shanty och schlagermusik.

Big Image firar 30 år!

Big Image firar 30 år!

Nyheter   •   Aug 22, 2017 09:33 CEST

För nästan precis 30 år sedan beställdes en prototyp av en airbrush hit till Sverige av Werner Schäfer, och så startades Big Image, men då under namnet Scanaprint AB. Här är en 2 minuters recap av totalt 30 år av utveckling, kreativitet & kämpaglöd. Stort grattis Big Image!

Välkommen Durst RHO 512 Plus!

Välkommen Durst RHO 512 Plus!

Nyheter   •   Jul 12, 2017 11:15 CEST

Välkommen till vår nya storformats 12 pictoliter roll to roll UV inkjet printer med Variodrop-teknologi, med ett Fine Art-läge som gör det möjligt att printa med en kvalité upp till 1200 dpi, och en hastighet upp till 350 m2 per timme. Vi ser fram emot att få lära känna dig!

BIG på Stage | Set | Scenery 2017

BIG på Stage | Set | Scenery 2017

Nyheter   •   Jun 28, 2017 12:57 CEST

​På mässan Stage | Set | Scenery i Berlin 20-22 juni var Big Image på plats och presenterade världspremiären av Translight Magic!

Akustikdekor till nya restaurangkonceptet 18|89

Akustikdekor till nya restaurangkonceptet 18|89

Nyheter   •   Jun 02, 2017 09:39 CEST

18|89 Fast Fine Pizza öppnade upp dörrarna i mars i Moodgallerian i Stockholm där kvalitetspizza på tre minuter serveras i en lyxig miljö. De har kombinerat lyxmaterial såsom marmorskivor, klassiska paneler av betong och contemporary streetart. Big Images roll i projektet var alltifrån kreativ partner vid originalframställning till installation, allt i ett nära samarbete med kunden.

Big Image presenterar Translight Magic!

Big Image presenterar Translight Magic!

Nyheter   •   Apr 28, 2017 13:29 CEST

​Imagine it bigger, brighter and lighter. På den stjärnklara natthimlen vid polcirkeln händer det oväntade. Plötsligt lyses himlavalvet upp av det gröna och röda dansande sken som tar sig fram likt draperier. Norrsken lyser upp, lever i stunden och upplevs bara här och nu. Den oväntade upplevelsen som får dig att stanna upp. På Big Image skapar vi det med Translight Magic!

Vacker dekor till "Josef Frank - Against Design" & intervju med producent Lena Landerberg

Vacker dekor till "Josef Frank - Against Design" & intervju med producent Lena Landerberg

Nyheter   •   Apr 12, 2017 11:04 CEST

ArkDes visar en ny sida av Josef Frank. Den 10 mars öppnades portarna för Josef Frank – Against Design på ArkDes. Utställningen producerades först för MAK i Wien 2015. Big Image har producerat flertalet stora bilder till utställningen och fick möjlighet att intervjua Lena Landerberg som är producent på ArkDes!

Ridå av Gobelin!

Ridå av Gobelin!

Nyheter   •   Mar 13, 2017 15:31 CET

Vi tycker om utmaningar! För att vidareutbilda våra nykomlingar och erfarna medarbetare har vi under en period arbetat intensivt med hanteringen av American Mesh (Gobelin).

​Big Image introducerar Infinitus 2 – Världens största digitala printer på mjuka material!

​Big Image introducerar Infinitus 2 – Världens största digitala printer på mjuka material!

Pressmeddelanden   •   Feb 28, 2017 10:38 CET

Välkommen till en ny generation av sömlösa storbildsupplevelser! Big Image lanserar sin andra egenframtagna Infinitus-maskin som är unik i världen för digitaltryck på mjuka material. Infinitus 2 trycker 600 kvadratmeter sömlöst, vilket motsvarar cirka 12x50 meter. Arbetet för ytterligare en maskin påbörjades under början av 2016, och nu är maskinen igång skarp produktion.

Rickard Eskilsson ny VD för Big Image Systems AB

Rickard Eskilsson ny VD för Big Image Systems AB

Pressmeddelanden   •   Feb 22, 2017 12:00 CET

Rickard Eskilsson är ny VD för Big Image Systems AB sedan december, 2016.