BIG Travel förenklar hanteringen av leverantörsfakturor

Det går bra för resebyrån BIG Travel. Men framgångarna har också medfört att man nästan drunknat i leverantörsfakturor. Nu ersätts den resurskrävande hanteringen med Travel Clearings digitala betalningslösning.

Många företag väljer att samla sina reseinköp på ett företagskonto. Med Travel Clearings e-betalningstjänst behöver inte längre BIG Travel sköta insamlingen och vidaredebiteringen av leverantörsfakturorna utan leverantörerna kan debitera resenärens företagskonto direkt.

– Vi ska alltid kunna erbjuda våra kunder de bästa lösningarna. Samtidigt måste vi vara konkurrenskraftiga och hela tiden bli effektivare. Idag har vi en resurskrävande hantering av fakturor vilken nu Travel Clearing hjälper oss att minimera, säger Jan-Anders Holmqvist på BIG Travel.

– Konkurrensen bland resebyråerna är knivskarp och kunderna är inte längre beredda att betala för resebyråns interna administration. Den som är effektivast blir en vinnare, säger Andreas Brase, VD på Travel Clearing. – Vi är väldigt stolta att BIG Travel nu ger oss detta förtroende.

Införandet av den nya e-betalningstjänsten har redan påbörjats och bara några veckor efter starten har de nya rutinerna implementerats för ett tjugotal av kommunerna och landstingen i BIG Travels kundportfölj.

Om Travel Clearing

Nordic Travel Clearing AB är en ledande expert på reseadministration. Vi levererar digitala betalningslösningar som sänker kostnaderna för alla parter i en affärsresa.

Travel Clearing är idag den enda betalningslösningen på den svenska marknaden där reseleverantörer, såsom hotell och taxi, kan debitera resenärernas företagskonton med korrekt moms och kompletta bokföringsreferenser. Företagens attesterings- och bokföringsrutiner blir effektivare samtidigt som resenären kan resa kvittofritt utan att använda ett betalkort för att betala för exempelvis logi och taxiresa.

• Ekonomi, finans

BIG Travel är en av Sveriges största resebyråkedjor med 27 butiker i Sverige och även kontor i Köpenhamn och Oslo.
Vi säljer både privat- och affärsresor och har ett brett utbud inom flyg, charter, äventyrsresor, kryssningar, rundresor mm.

Det är vår målsättning att vara det självklara valet för resenären. Genom att samla marknadens utbud av resor, flyg och hotell på ett och samma ställe kan vi erbjuda våra kunder bästa möjliga pris och service oavsett typ av resa.