BIG Travel fortsätter att växa och samarbetar med Folkspel och BingoLotto

Folkspel och BIG Travel har ingått ett långsiktigt samarbete. Det kommer bland att annat innebära glada vinnare i BingoLotto och gemensamma insatser för att stötta Sveriges föreningsliv.

Som ny resepartner till Folkspel kommer BIG Travel att tillhandahålla en del av de storstads-och specialresor som lottas ut som vinster i Folkspels olika lotterier, bland annat BingoLotto. Därtill kommer BIG Travel att sköta Folkspels interna resor samt erbjuda Folkspels medlemsorganisationer, föreningar och kunder bra villkor och priser när de ska ut och resa. BIG Travel kommer dessutom att använda Folkspels lotter i egna kampanjer och tävlingar.

Samarbetet innebär att BIG Travel fortsätter att växa och rekryterar nya medarbetare.

”BIG Travel är stolta och glada över att få stödja svenskt föreningsliv på ett aktivt sätt framöver. Vi är övertygade om att vi genom vårt breda butiksnät, vår kompetens och omfattande produktutbud kommer att vara en tillgång för Folkspel och dess intressenter” Jessica Östergren, Försäljningschef på BIG Travel. ”

”Folkspel är en organisation som kräver en flexibel, men också trygg resepartner. Det har vi hittat i BIG Travel och vi är mycket nöjda över att inleda ett samarbete. BIG Travel förstår dessutom Folkspels grundläggande syfte, att stötta och generera pengar till Sveriges föreningsliv. De kommer att spela en aktiv roll i vårt uppdrag för föreningslivet.” Johan Lindqvist, Försäljningschef på Folkspel.

Om Folkspel

Folkspel är föreningslivet eget spelbolag och har sedan starten 1991 genererat otroliga 15,8 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv. Vi är en ideell och politiskt obunden organisation som har 70 riksorganisationer, över hela landet som medlemmar. Allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet eftersom vi inte har några privata vinstintressen. Pengar som stärker ekonomin i föreningar och organisationer där över 5 miljoner, unga som gamla, utvecklar sig och får känna gemenskap genom sitt gemensamma fritidsintresse.

För mer information vänligen kontakta:

Johan Rejhagen, BIG Travel

Telefon: 0046 734 30 14 10

Mail: johan.rejhagen@bigtravel.se

Johan Lindqvist, Folkspel

Telefon: 0046 702 11 53 67

Mail: johan.lindqvist@folkspel.se

• Konst, kultur, underhållning

BIG Travel är en av Sveriges största resebyråkedjor med 27 butiker i Sverige och även kontor i Köpenhamn och Oslo.
Vi säljer både privat- och affärsresor och har ett brett utbud inom flyg, charter, skräddarsydda resor, sportresor, kryssningar, rundresor mm.