Duells distribuerar Maxims energitillskott

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2011 08:00 CET

Duells tar nu upp en helt ny kategori i sitt utbud: energitillskott. Det är Maxims sortiment av energikakor, energigel och energidrycker som från årsskiftet kommer att kunna köpas hos Duells många återförsäljare.

Detta innebär att Maxim nu stärker sin tillgänglighet avsevärt gentemot flera marknader: Cyklister, cross- och enduroförare eller snöskoter- och fyrhjulingsentusiaster är några kategorier av aktiva utövare som kan ha stor glädje av snabba energitillskott.

- Maxims produkter är ett fantastiskt tillskott till vårt sortiment som breddar vårt erbjudande på ett sätt som jag tror kommer att uppskattas stort av våra kunder, säger Johnny Törnblom, affärsområdeschef på Duells.

Det är Maxims produktserie Proline som har tagits upp av Duells, andra produktserier som fokuserar mer på kosttillskott för gymträning kommer däremot inte att finnas med i Duells kataloger.

Duells grundades 1932 och är idag Skandinaviens ledande leverantör av tillbehör, personlig utrustning och reservdelar inom sex produktområden; motorcykel, moped, cykel, ATV, snöskoter och marint. Sortimentet är uppbyggt för att vara heltäckande och innehåller de främsta internationellt starka varumärkena. Produkterna finns hos mer än 4000 återförsäljare i Sverige, Norge och Danmark.

Duells har cirka hundra medarbetare vid huvudkontoret i Göteborg och filialkontoren i Roskilde, Oslo och Östersund.

Kommentarer (0)

Kommentera