Snöskotervärldens hetaste varumärke till Skandinavien

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2012 21:14 CET

Nu kan Duells lägga Racewerx till sin portfölj av heta varumärken. Racewerx tillverkar customtillbehör till snöskotrar för att höja utseende och funktion. Exempel på produkter är lyftbågar, bukskydd och fotstegsgrepp tillverkade i material som aluminium och titan.

Racewerx ägare Doug Matejcek är en känd racingprofil i USA. Han arbetade i slutet av 90-talet på utvecklingsavdelningen hos Yamahas snocross-team. Därefter värvades han till Öhlins för att turnera med MotoGP-cirkusen. För några år sedan återvände han till snöskoterbranschen för att starta sitt eget företag där han kunde omsätta sina kunskaper och visioner till högkvalitativa snöskotertillbehör.

- Racewerx produkter är till för medvetna snöskoterförare som bara nöjer sig med det bästa. De originalmonterade komponenterna kan ibland hålla dålig kvalitet men med Racewerx eftermarknadsprodukter löser man det problemet, säger Niklas Höglund, produktchef för Duells snöskotersortiment.

Racewerx distribueras i Skandinavien av Duells, som grundades 1932 och är Skandinaviens ledande leverantör av tillbehör, personlig utrustning och reservdelar inom motorcykel, motocross, moped, cykel, ATV, snöskoter och marint. Sortimentet är heltäckande med fokus på internationellt starka varumärken och du hittar produkterna hos över 2500 återförsäljare. Duells har sitt huvudkontor i Göteborg och filialkontor i Roskilde, Oslo och Östersund.

Kommentarer (0)

Kommentera