Thules cykeltillbehör distribueras av Duells

Thules cykelprodukter blir nu tillgängliga hos Duells återförsäljare, dessutom med exklusivitet för Thules helt nyutvecklade produktlinje av cykelväskor, barnsitsar och cykelvagnar.

Thule har lagt stora resurser på produktutveckling inom cykelsegmentet, något som resulterat i ett antal fantastiska produkter till den kommande säsongen. Barnsitsen har en rad smarta funktioner, den är exempelvis lutningsbar i flera positioner.

Cykelväskorna är en studie i elegant design och innovativa lösningar, där mekanismen för upphängning på pakethållaren göms när man plockar av väskan från cykeln. Ett magnetfäste håller väskan stadig under färd.

Thule köpte upp kanadensiska Chariot 2011 och deras välkända cykel- och joggingvagnar för aktiva föräldrar har integrerats fullt ut Thules sortiment.

Duells distribuerar nu Thules cykelprodukter till den svenska cykelfackhandeln, med ensamrätt när det gäller de nyutvecklade produktlinjerna inom väskor, barnsitsar och vagnar.

- Det är väldigt roligt att få representera Thule, som är ett otroligt starkt varumärke inom cykelvärlden. För oss är det ett kvitto på att vi är en mycket stark distributör och partner till den svenska cykelfackhandeln, säger Johnny Törnblom, affärsområdeschef på Duells.

• Hobby

• cykelväskor
  • cykelväska
  • barnsits
  • chariot
  • thule
  • cykelvagn

Duells grundades 1932 och är Skandinaviens ledande leverantör av tillbehör, personlig utrustning och reservdelar inom motorcykel, motocross, moped, cykel, ATV, snöskoter och marint. Sortimentet är heltäckande med fokus på internationellt starka varumärken och du hittar produkterna hos över 2500 återförsäljare. Duells har sitt huvudkontor i Göteborg och filialkontor i Roskilde, Oslo och Östersund.