BIK BOK X CAJSA WESSBERG

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2019 12:29 CET

På internationella kvinnodagen den 8 mars lanserar Bik Bok tillsammans med illustratör Cajsa Wessberg ett designsamarbete i syfte att hylla systerskap.

”Grundtanken bakom min kollektion med Bik Bok är att visa upp styrkan i systerskapet. Hela kollektionen grundar sig i att ge och ta emot kärlek. Jag vill med kollektionen och illustrationerna som pryder plaggen förmedla styrkan i att tro på sig själv och sina medsystrar”, säger Cajsa.

Kollektionen består av två track suits, ett silvrigt set i lurex, en jacka, en hoodie och accessoarer. Ett print som Cajsa illustrerat används på de flesta utav plaggen. Illustrationen visar individer som omfamnar varandra. Kollektionen är färgstark och osar av samma lekfullhet och självförtroende som Cajsa själv.

Som en del av kollektionen lanseras även en affisch illustrerad av Cajsa. Även denna illustrerar individer som omfamnar varandra men i en annan utformning. Symboliken är densamma och grundar i vikten av att ta hand om varandra och sig själv, systerskapet.

Affischen kommer i en limiterad upplaga på 500 styck och för varje såld affisch donerar Bik Bok hela överskottet till kvinnorättsorganisationen Kvinna till Kvinna.

” När vi ingår designsamarbeten är det viktigt för oss att personen i fråga får sin röst hörd och på riktigt känner att det är hennes kollektion. Cajsa har genom hela processen varit väldigt involverad och tydlig med vad hon vill förmedla. Både vad kommer till design och koncept. Vi är otroligt stolta över resultatet och tacksamma över att kunna presentera kollektionen och affischen för våra kunder”, Säger Lina Tellström, Marknadschef på Bik Bok.

Bik Bok x Cajsa Wessberg lanseras i utvalda Bik Bok butiker och online den 8 mars 2019. Priser varierar från 149– 699kr. Affischen kostar 99 kr.