BIK BOK x ELSA HOSK

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2017 13:39 CEST

Bik Bok presenterar stolt sitt nya designsamarbete med Elsa Hosk, internationell supermodell och it-girl! Elsa och Bik Bok delar samma värderingar och stil; lekfullt och girly är ledord för samarbetet.

Kollektionen är inspirerad av Elsas personliga stil, med hennes väninnors New York-stil i bakhuvudet. «Jag hade alla mina vänner i åtanke, de har alla grymma men olika klädstilar. Jag har försökt att ta fram ett antal pieces som alla kan gilla», säger Elsa.

Elsa är född och uppväxt i Sverige, men bor nu i New York och jobbar som modell på heltid. Elsa och Bik Bok jobbade tillsammans för första gången redan 2005 då Elsa var modell i en av Bik Boks kampanjer. Den skandinaviska bakgrunden i kombination med hennes glamourösa amerikanska livsstil har gjort Elsa uppmärksammad för sin unika off-duty stil och är en perfekt kombination för att designa kläder som hon själv - och den skandinaviska tjejen - vill ha.

«Jag älskar design och jag älskar prisvärt mode. Jag vill att min kollektion ska se exklusiv ut men med en mix av vintage för en mer personlig stil. Jag har inte sett det tillgängligt för tjejer, inte till dessa priser, så det är en väldigt spännande utmaning för mig», säger Elsa.

Kollektionen är en mix av edgy plagg som en matchande jacka och byxor i rosa manchester, en långärmad jumpsuit och coola basplagg med en twist, som en collegetröja och t-shirts med citattexter. En färgstark stickad tröja och jeans med patchwork ger vintagekänsla till kollektionen. En höghalsad prickig marinblå klänning och en svart sammetsklänning med vit spetskrage gör kollektionen komplett och bidrar till en härligt girly och sofistikerad look.

«Vi är väldigt stolta över att kunna presentera en kollektion som representerar Elsas personliga stil, en stil som understryker en Bik Bok-tjej som är lekfull, girly och trendmedveten. Vi hoppas att våra kunder kommer att tycka om den», säger René Høgsted, Marketing Director Bik Bok.

Kollektionen erbjuder plagg för både vardag och fest och kompletterar din existerande garderob med det lilla extra som sätter pricken över i. Priser varierar från 149 kr - 699 kr.

Bik Bok x Elsa Hosk lanseras i utvalda Bik Bok-butiker och online i september 2017