BIK BOK X ELSA HOSK

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2018 10:45 CEST

Bik Bok presenterar stolt en ny kollektion med den internationella supermodellen och it-girl Elsa Hosk. Kollektionen är den andra kollektionen Elsa designar för Bik Bok och blir uppföljningen på förra årets succé.

Sommarens kollektion är inspirerad av 90-talets supermodeller, med Italienska Vogue editorials frontade av Kate, Linda, Naomi, Claudia och Christy som största inspiration. Kollektionen lyckas kombinera cool med glamourös både genom casual denim och med den lilla svarta.

"Det har varit jätteroligt att designa den här kollektionen och att få skapa alla mina 90-tals drömplagg. Sommarens kollektion är mer flirty än den första jag gjorde, men har fortfarande samma lekfullhet och coola anda!, säger Elsa Hosk.

Elsa är född och uppväxt i Sverige och numera bosatt i New York. Elsa och Bik Bok jobbade tillsammans för första gången redan 2005 då Elsa var modell i en av Bik Boks kampanjer. Den skandinaviska bakgrunden i kombination med hennes glamourösa amerikanska livsstil är en perfekt kombination för att designa kläder åt the scandianvian it-girl.

Kollektionen är den ultimata sommargarderoben med roliga statement plagg som kan användas både till vardags och till fest. Kollektionen är mångsidig och kan stylas på otaliga vis antingen för en nerdressad look eller party look. Matchande set är nyckelplaggen och kommer i fyra olika looks. Ett i ljus denim med statement knappar, ett i rosa denim, ett rött blomstrat i form av topp och byxa och till sist ett vitt romantiskt sett med topp och kjol med volang.

"Vi är väldigt stolta över att kunna presentera ytterligare en kollektion tillsammans med Elsa. Vi älskar hennes stil och det gör även våra kunder. Det känns därför fantastiskt att kunna erbjuda även en sommarkollektion", säger Emma Hedman, Marketing Manager Bik Bok.

Kollektionen lanseras i utvalda butiker och online 31 maj 2018. Priser varierar från 99 kr – 699 kr.