Jan-Erik Kukkonen ny VD för Bilfinger Industrial Services Sweden AB

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2018 16:00 CET

Jan- Erik Kukkonen, Bilfinger Industrial Services Sweden AB

Jan-Erik Kukkonen har tillträtt som ny VD för Bilfinger Industrial Services Sweden AB.
Jan-Erik har lång erfarenhet från den petrokemiska industrin, där han i många år arbetet i flera olika befattningar, både på leverantörs- och beställarsidan.

- Jag inspirerades av den tydliga kopplingen mellan mina personliga drivkrafter och utmaningen i att förverkliga Bilfingers visioner där kunder och medarbetare står i fokus, berättar Jan-Erik.

Bilfingers satsning på innovativa lösningar och verktyg inom t.ex. digitalisering, de kompetenta medarbetarna samt entreprenörsandan i bolaget känns mycket inspirerande och gör att vi står starkt rustade för framtiden med målet att öka våra kunders konkurrenskraft. Just entreprenörsanda och entreprenörskap har gått som en röd tråd genom hela mitt arbetsliv, och jag ser fram emot att åter få verka i en sådan miljö, avlutar Jan-Erik.

Bilfinger Industrial Services huvudsakliga verksamhetsområden är ingenjörstjänster, underhåll och service inom rör, el & instrument samt isolering.

Bolaget verkar huvudsakligen inom petrokemi-, papper&massa-, energi-, stål- och byggindustrin.

I Sverige har bolaget en omsättning på 1,3 miljarder kronor och cirka 1 110 anställda.
Bolaget ingår i den tyska Bilfinger-koncernen med över 40 000 anställda runt om i hela världen.

Kommentarer (0)

Kommentera