Billhop siktar på Storbritannien

DI Digital skriver om Billlhop den 17 Augusti:

Det svenska fintech-bolaget Billhop har fått upp farten. Bolaget, som gör det möjligt för småföretagare att betala fakturor med kreditkort, laddar nu för att expandera i Europa.

I våras antogs Billhop till ett acceleratorprogram som anordnas av kortjätten Mastercard. Programmet ”Start Path” ska hjälpa nystartade bolag att expandera i Europa och Billhop har siktet inställt på en specifik marknad.

”Storbritannien passar oss väldigt bra. Det är en marknad med god internetvana och det är en mogen kortmarknad”, säger Erik Malm, CTO på Billhop.

Dessutom är Storbritannien en stor marknad med över 4 miljoner små och medelstora företag. Planen är att lansera Billhop i Storbritannien i vinter. Efter det väntar troligtvis Spanien och Italien, två marknader med en hög andel småföretag. Men för att klara av att en så snabb expansion krävs också mer pengar. Billhop tog in 12 Mkr i riskkapital från bland annat Almi Invest för ett drygt år sedan. Nu planerar de för en ny finansieringsrunda kring årsskiftet.

Detta är ett utdrag ur artikeln som publicerats på DI Digital den 17 Augusti. Hela artikeln finner du här: http://digital.di.se/artikel/billhop-tar-in-18-miljoner--siktar-pa-storforetag