Alla Bilprovningens stationer har öppet igen

Pressmeddelande  •  2012-05-11 20:55 CEST

Konflikten mellan Unionen och Almega är slut. Detta innebär att alla Bilprovningens stationer återgår till sina ordinarie öppettider från och med lördagen den 12 maj.

Konflikten mellan fackförbundet Unionen och arbetsgivarorganisationen Almega är över. Parterna har träffat en överenskommelse som innebär att strejken som pågått på var tredje bilprovningsstation sedan klockan 16 den 9 maj är slut. Detta innebär dessutom att varslet som lagts på Bilprovningens övriga 126 stationer uteblir. Från och med i morgon, lördag, återgår samtliga Bilprovningens stationer till sina ordinarie öppettider igen.

-  Det är glädjande att strejken är över och att vi kan öppna upp samtliga stationer som vanligt igen. Vi kommer att göra vårt yttersta för att ta igen den tid som vi har förlorat och hjälpa de kunder som inte kunde besikta sina fordon som tänkt till följd av strejken, säger Bilprovningens vd Magnus Ehrenstråhle.

Välkomna att boka ny tid
Under tiden som strejken pågick avbokades tiderna automatiskt för de kunder som hade en tid inbokad på någon av de 88 stationerna som var stängd. Berörda kunder som önskar en ny tid är välkomna att boka tid antingen via internetbokningen på www.bilprovningen.se eller via telefonbokningen på 0771-600 600.

Magnus Ehrenstråhle, vd, mobil: 0708-20 04 02
E-post: magnus.ehrenstrahle@bilprovningen.se

Stefan Hesselgren, HR-chef, mobil: 0703-85 57 48
E-post: stefan.hesselgren@bilprovningen.se

Cecilia Blom Hesselgren, informationschef, mobil: 0706-87 03 66
E-post: cecilia.blom.hesselgren@bilprovningen.se

Med ansvarskänsla, närhet och kunden i fokus är Bilprovningen din trygghet för säkra fordon och bättre miljö. Med 210 stationer och 1 725 medarbetare är Bilprovningen Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon. Företaget genomför närmare 5,9 miljoner besiktningar per år och omsatte 1 642 MSEK under 2011. Bilprovningens huvudägare är svenska staten (52 procent). Resterande ägare utgörs av branschorganisationer. För mer information besök www.bilprovningen.se.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom