Purus väljer att utöka sitt BIM sortiment med golvbrunnar

Purus är ett innovativt företag i VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande tillverkare av sanitetsprodukter för badrum och kök. Bland produkterna finns golvbrunnar, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Purus har ett komplett sortiment av golvbrunnar med tillbehör för säker installation i både betong- och träbjälklag.

Purus har nu beslutat att utöka sitt BIM sortiment med golvbrunnar ut mot den engelska marknaden. Detta  beror på att många av deras produkter är för export och senaste tiden har diskussionerna kring BIM blivit mer intensiva. Ett exempel är de nya bestämmelserna i England som skall träda i kraft 2016 som kräver att alla statliga konstruktionsprojekt måste använda BIM.

Fördelarna som uppstår för användarna på BIMobject® Portalen är att de nu har tillgång till golvbrunnar som BIM objekt från en ledande tillverkare och de behöver inte skapa de avancerade objekten själva. BIMobject erbjuder objekt som innehåller all nödvändig information för att kunna skapa ett fulländat projekt.

Följ länken för att ladda ner objekten kostnadsfritt:

"Vi är mycket glada att Purus valt att utöka sin utvecklingen av BIM-objekt för sina produkter. Att investera vidare i BIM visar på stor vilja att behålla sin position som en av de mest innovativa aktörerna inom sin marknad", säger Alexander Steen, Sales Director-Large Account Executive på BIMobject.

"BIM skapar värde för hela livscykeln av byggnads,- och infrastruktur projekt och vi tror att BIMobject har utomstående kunskap av den komplexa teknologin runt CAD och BIM kombinerat med ett modernt tillvägagångssätt inom marknadsföring. BIMobject når ut till arkitekter och andra från vår målgrupp på ett väldigt effektivt sätt" , säger Henrik Nilsson, Product Developer på Purus.

Purus:

Purus är en av Skandinaviens ledande aktörer inom VVS. Koncernen arbetar inom golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri sanitet och rostfri inredning. Purus är ett innovativt, familjeägt företag i VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande aktörer inom tillverkning av sanitetsprodukter inom badrum och kök: golvbrunnar, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Företaget omsätter drygt 500 MSEK och har 200 medarbetare. Huvudkontoret finns i Ystad. Purus affärsidé är att med kunden i fokus utveckla, tillverka och marknadsföra ett brett program av säkra, innovativa och funktionella produkter med hög kvalitet till våra nischområden inom sanitetsmarknaden. Produkterna tillverkas i Sverige och bolaget har säljbolag i Norden och Storbritannien. Purus marknadsför delar av sitt sortiment under varumärkena Maxiflex i Danmark och Joti i Norge. I koncernen ingår även de självständiga bolagen Jafo och Unidrain.

Registrera dig till  BIMobject LIVe Worldwide Business Conference 2014: