Therése Lindgren gör sin egna YouTube-Bingolott

Onsdag 17/5 börjar BingoLotto sälja Youtube-stjärnan Therése Lindgrens egna Bingolott online. Lotten, som innehåller vinster framtagna av Therése Lindgren själv, kommer säljas online inför sändningen som sker i TV4söndagen den 28 maj. I pauserna kommer Therése även sända live på sin Youtube-kanal för mellansnack med sina fans. Samarbetet är framtaget mellan Folkspel, MediaCom och United Screens.

Detta är första gången någonsin som BingoLotto säljer en speciellt framtagen Bingolott som komplement till den ordinarie lotten. Bingolotten, som finns att köpa på Bingolotto.se innehåller speciellt utvalda vinster framtagna av Therése, anpassade för hennes publik, där de flesta är 18-35 år.

- Att BingoLotto har en äldre målgrupp och att vår marknadsföring till största delen är traditionell är ett faktum. De senaste två åren har kampanjer med influencers inför Uppesittarkvällen gett ett mycket bra resultat. Detta är ett test då vi behöver nå dem som vi normalt inte kommunicerar med och samtidigt erbjuda en relevant produkt, säger Jens Mikkelsen, produkt- och marknadsansvarig för BingoLotto.

- Detta är en fantastiskt spännande möjlighet för Folkspel att kunna ge ännu mer pengar till det svenska föreningslivet då allt överskott från lotterierna går direkt tillbaka till dem, säger Henrik Lindroth, marknadschef, Folkspel.

Konceptet och kampanjen är framtagen av Folkspel, Mediacom och United Screens. Kampanjen startar 14 maj och pågår fram till BingoLotto-kvällen 28 maj.

- BingoLotto tar samarbete med influencers till en ny nivå, där vi nu kopplar aktiviteten till direkt försäljning online. Det ska bli spännande att följa resultatet av detta, säger Ingela Urholm, kundansvarig för Folkspel på Mediacom.

BingoLotto har funnits sedan 1991 och har sedan starten genererat över 16 miljarder kronor till föreningslivet. Allt överskott från sålda lotter går direkt tillbaka till svenskt föreningsliv.

Therése Lindgren, har en av Sveriges största kanaler på YouTube på svenska, är 30 år gammal och har i dagsläget över 500 000 prenumeranter på sin kanal. Therése Lindgren ingår i United Screens, som är Nordens största multi-plattform nätverk och arbetar med online video-profiler på alla öppna videoplattformar.

För mer information vänligen kontakta:

Jessica Westin, Head of Communications, United Screens, 0702-792110, jessica@unitedscreens.se

Jens Mikkelsen, produkt-/marknadsansvarig BingoLotto, 0702-257507, jens.mikkelsen@folkspel.se

Henrik Lindroth, marknadschef, Folkspel, 0730-914422, henrik.lindroth@folkspel.se

• Försäljning

• therése lindgren
  • bingolotto
  • folkspel
  • mediacom
  • united screens
  • ingela urholm
  • jens mikkelsen
  • henrik lindroth
  • bingolott
  • jessica westin
  • bingolott online

Folkspel är föreningslivets eget spelbolag med ett enda syfte; att generera pengar till Sveriges föreningsliv. Med produkterna BingoLotto, Sverigelotten och BingoLottos Julkalender har Folkspel sedan starten 1991 genererat 16 miljarder kronor till föreningarna inom de 70 riksorganisationer som är medlemmar.