33-listade - och jag fick pris

”33-listan I tisdags presenterades årets  33-lista på Münchenbryggeriet i Stockholm. Till vår stora glädje finns BioCool med bland de spännande företagen på listan, en lista som samlar de mest lovande unga teknikföretagen i landet.

Att vi finns med bland dessa Sveriges hetaste teknik start-ups är ett fantastiskt besked och ett kvitto på att det vi gör är riktigt bra. Att vår innovation och affärsidé håller för den granskning som gjorts ger ett ovärderligt förtroendekapital — för alla parter. Det ska vi inte att sticka under stol med. Det här är definitivt något vi är oerhört stolta och glada över.

33-listan utses av redaktionerna för  Ny Teknik och Affärsvärlden, och baseras på en grundlig utvärdering av några hundra företag. För att kvala in på listan krävs att företaget är yngre än sju år, är baserat på en innovation och att företaget inte finns noterat på någon form av handelsplats.

Under galakvällen kom också en oväntad överraskning. Jag blev utsedd till Årets kvinnliga entreprenör av  Nasdaq Stockholm, med motiveringen att jag är en förebild för andra kvinnliga entreprenörer. Jag hade ingen som helst aning om att jag skulle få utmärkelsen och kan bara ödmjukt konstatera att det är en fantastisk ära.

Priset jag fick är en plats i Nasdaqs LENA-initiativ som har som mål att stödja kvinnliga företagare genom nätverkande och kompetensutveckling. Jag ser det som en naturlig del i min vardag att prata om entreprenörskap och jobba för kontinuerlig utveckling, så det känns jätteroligt att få möjligheten att göra det även genom LENA-initiativet. Jag är övertygad om att det kommande året kommer att vara berikande på många sätt, och jag hoppas att jag också kommer att fortsätta inspirera andra.

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att de senaste dagarna varit både intensiva och inspirerande. Framförallt har BioCool fått ytterligare en kvalitétssäkring. Vi vet att vi gör bra saker. Bra saker som kan bidra till att de många människorna får bättre livskvalité. Nu vet ännu fler det.

Här Kan du ta del av en intervju som EFN gjorde med mig i tisdags