BiogenIdec växer i Sverige och får ny chef

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 11:35 CEST

Johan Ström blir BiogenIdecs nya Sverigechef. Johan Ström kommer närmast från Pfizer där han var affärsområdesdirektör för Specialty Care i Sverige. Johan har tidigare arbetat på Pharmacia och Astrazeneca.

-Jag är mycket stolt över att få leda BiogenIdecs svenska verksamhet. BiogenIdec är marknadsledande inom behandling av Multipel Skleros (MS). Vi har en stark forskningsportfölj och min övertygelse är att vi kan förstärka vår position ytterligare genom ett nära samarbete med den svenska hälso- och sjukvården, säger Johan Ström ny Sverigechef på BiogenIdec.

Johan Ström ersätter Annette Andrén som efter sex år som Sverigechef får ansvar för bygga upp BiogenIdecs verksamhet för samhällskontakter. Genom ett nära samarbete med beslutsfattare, läkare och medicinska experter vill BiogenIdec bidra till en positiv utveckling för den svenska neurosjukvården.

BiogenIdec är ett av världens ledande bioteknikföretag och gör stora satsningar i Sverige och i övriga Norden. BiogenIdecs fokus ligger på att utveckla läkemedel mot svåra sjukdomar där det idag finns få eller inga behandlingsmöjligheter. Bolaget har en omfattande forskning inom neurologi, immunologi och onkologi och är ledande inom området för Multipel Skleros i Sverige och i världen.

Kontaktpersoner:
Johan Ström, Sverigechef, BiogenIdec, tel:070-995 53 52 , e-post: johan.strom@biogenidec.com
Annette Andrén, ansvarig samhällskontakter, tel: 0705-552188, annette.andrén@biogenidec.com