Hornstulls Linje Tio flyttar upp till Dalhalla och festivalen Into the Valley i sommar

Tidigare har Segrén Hedlund avslöjat att Juiceverket, Yaki-Da och Musikaliska flyttar upp sina barer till den elektroniska musikfestivalen Into the Valley i sommar. Nu avslöjas även att den populära Stockholmskrogen Linje Tio hakar med upp till Dalhalla. Linje Tio kan konsten att ge liv åt sommarnatt i storstan, något de tar med till Into the Valley.

”En kontinentaleuropeisk restaurang och bar.” Så beskrivs Linje Tio, som blåser nytt liv i Hornstulls folkliv och myller. Linje Tio är Hornstulls kanske trendigaste restaurang och bar, där man vill blanda det rustikt lantliga med det urbant sofistikerade. Lite likt det Into the Valley vill göra genom att ta storstadens puls till skogens hjärta.

Vilka är ni på Linje Tio?
- Vi är ett helt gäng matglada, törstiga och trevliga människor som jobbar från Hornstull mot världen. Barteamet är Ludvig Grenmo, Matte Skoog, Jimmie Hult och Vilma Pettersson. Vi är världens bästa!

Vad tror ni att ni kommer tillföra till Into The Valley?
- Vi kommer tillföra den bästa baren som någonsin funnits på en festival i Sverige och förmodligen i världen. Trevligt bemötande och kall dryck vilket inte verkar vara allt för vanligt på festivaler, goda uppiggande drinkar och ett jävla party i vår bar.

Vad är enligt er, det bästa man kan dricka på en sommarfestival?
- Vår drink som heter Stockholm med fläder och Aperol är en sommarklassiker på Stockholms tuffa gator. Den kommer smaka lika bra på stigarna i Dalarna.