Min Stora Sorg och La Lusid spelar på minifestival i Primus Park den 16 juni

Förra veckan släpptes nyheten om att Lilla Essingen och den lummiga Primus Park får en minifestival med fri entré hela dagen den 16 juni. Flera olika mat- och dryckesaktörer, pop-up-butiker och en bouleturnering kommer dagen att bjuda på. Dessutom står Föreningen Popaganda för musikprogrammet med bokningar såsom bl.a Maia Hirasawa, Min Stora Sorg och La Lusid.

Den, för många, okända Primus Park på Lilla Essingen gör sig perfekt för folkfest med musik, mat och marknad och det är därför som Oscar Properties anordnar en minifestival öppen för alla den 16 juni. Som tidigare nämnts är det Föreningen Popaganda som står för scenprogrammet och svensk-japanska stjärnan Maia Hirasawa som kommer att uppträda. Idag avslöjas även den hyllade Min Stora Sorg och drömska gruppen La Lusid som bokningar till dagen.

Min Stora Sorg

Två år har gått sedan Min Stora Sorgs senaste och kritikerrosade album “Min Stora Sorg Vår/Sommar -16”. Sedan dess har Min Stora Sorg slagit sig fri från strukturerna i musikbranschen för att släppa sitt tredje album helt på egen hand. Under våren fick vi en försmak på det kommande albumet med singlarna “Paus” och Canta Mami”. Singlarna står sig starka som fristående men det är nu som de verkligen kommer till sin rätt, i kontexten av det konceptuella albumet “BITCH LOVER CHILD MOTHER SINNER SAINT”. Ett album som berättar en historia om en kvinna som vill leva fritt. Min Stora Sorg är förutom musiken även det starka visuella artisteriet. Tillsammans med Daniel Åkerström-Steen och John Artur jobbar Anso Lundin i ett konstnärligt team som bygger Min Stora Sorgs värld i bild. De har arbetat som kreativt team sedan starten 2011 och har genom sitt konstanta arbete och strävan efter att skapa spännande, rolig och vacker konst runt musiken, gett lyssnaren en ytterligare dimension av Min Stora Sorg.

Maia Hirasawa

Förra året firade Maia Hirasawa 10 år som artist. Hon har sedan debuten varit en självklar del av det svenska men även det japanska musiklivet och pendlat mellan de två länderna. Hennes lekfulla, självklara melodier och egna röst har tilltalat många och hon sjunger numera på tre språk; engelska, svenska och japanska. Förra albumet var på svenska och nu är hon tillbaka med en ny singel på svenska som doftar sommarmelankoli och rå ärlighet. Tillsammans med den nybildade producenttrion TÅFAB (Åke Olofsson från Den Svenska Björnstammen, samt Sebastian Rutgersson och Peter Engström från 047) från Göteborg, har hon producerat en 80-talsflirtande hjärtekrossballad. ”Jag Väljer Inte Dig” är första smakprovet från en kommande EP som släpps i höst och ett album som väntas tidigt 2019. Singeln släpptes den 11 maj, för första gången på eget bolag.

La Lusid

La Lusid gör träffsäker och rofylld pop på svenska som vackert inramas av ett stämningsfullt 60-och 70-talssound. Det är inte svårt att dra paralleller till både Amason och Dolce när en lyssnar på fantastiska La Lusid.

— Vi har fått till en så perfekt liten trio med artister för en sjukt mysig dag i parken! La Lusids varma pop med doft av svenskt 60/70-tal, Min Stora Sorgs oförglömliga livenärvaro - denna gång med ett specialihopsatt band, och avslutningsvis Maia Hirasawa med en av våra finaste röster och starkaste låtskrivarpenna, säger Simon Ahlgren, Föreningen Popaganda.

Bokade mataktörer (fler tillkommer senare):

Soda Nation
Reagge juice
HKs Lila Food Truck
Taqueria El Sombrero
Vivo
Milner's Fish & Chips (med folköl på tapp!)
Lilla Kompis
M Creperie

Dessutom blir det bouleturnering och ett flertal pop-up-butiker och designers som ställer ut.

Tid och plats:

Östra Primus Park
Lördagen 16/6, 14:00-20:00
FACEBOOK: www.facebook.com/primusparken
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/primuspark

För ytterligare frågor eller bilder maila thea@happytimes.se

• Konst, kultur, underhållning

Bird is the Word är en liten kommunikationsbyrå med fokus på koncept, design, copy, PR och en stor passion för det digitala.