Bisnode förvärvar återstående minoritetsinnehav i norska Bisnode MatchIT

I maj 2011 förvärvade Bisnode 90,1 procent av andelarna i norska Lindorff Match. Efter förvärvet integrerade Bisnode företaget i den befintliga verksamheten och dataseten slogs ihop för att skapa ett marknadsledande kunderbjudande. Förvärvet har skapat avsevärda synergier och har haft en positiv effekt på den organiska tillväxten. Det gemensamma ägandet visade sig bli en framgång och Bisnode har nu förvärvat de återstående 9,9 procenten av andelarna i företaget.

”Som en strategisk partner inom beslutsstöd är det avgörande för oss att hela tiden utöka vår produktportfölj och expertis inom de områden som efterfrågas av våra kunder. Sedan 2011 har våra datakvalitetstjänster visat en stadig tillväxt. Bisnode MatchIT har en unik plattform och kompetens inom datakvalitetstjänster samt en marknadsledande position i Norge. Detta lösningsområde är utpekat som ett viktigt tillväxtområde på alla våra marknader. Vi är övertygade om att full integrering av alla våra verksamheter kommer att skapa en bra potential för ett stärkt kunderbjudande i hela den nordiska regionen”, säger Lars Pettersson, CEO på Bisnode.

Andelsförvärvet genomfördes den XX oktober 2014 och kommer att påskynda Bisnodes tillväxt inom kvalitetsdatatjänster.

FOR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Lars Pettersson, CEO BisnodeTelefon: +46 8 558 059 00

Email: lars.pettersson@bisnode.com

• ratos
  • matchit
  • bisnode
  • förvärv

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och
organisationer i hela Europa. Vi är mer än 2700 medarbetare i 18 länder. Läs
mer om Bisnode på www.bisnode.com.