Skånska snabbväxaren Lundalogik behöver 1700 arbetssökande

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 14:51 CET

Lundalogik, flerfaldig gasell och prisbelönt snabbväxare, tokrekryterar. Bolaget som idag har 91 anställda har som målsättning att utöka med ytterligare 20 procent, det vill säga med 17 ½ talanger innan den 1:e juni. Lundalogik är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom utveckling och införande av CRM-system.

1700 sökande krävs

För att nå målet om 17 ½ nya talanger räknar vi med att cirka 1 700 hungriga sökande måste attraheras. Av vår rekryteringshistorik vet vi att ungefär 1 på 100 passerar nålsögat för att få möjligheten att arbeta på Lundalogik.

Speeddating och gruppintervjuer

För att hantera det stora söktrycket använder vi oss av webbaserad talangsökning, speeddating, gruppintervjuer och fördjupade case-intervjuer. Vi har en lång tradition av att arbeta med speeddates. Det brukar vara ett uppskattat inslag från de sökande då det är lite annorlunda mot vad de sökande normalt upplever under en rekryteringsprocess.

Vem letar ni efter?

Vi söker alla möjliga talanger men letar främst efter relativt nyutexaminerade tjejer och killar som vill delta i vårt nordiska traineeprogram. Vi har en härlig tradition att främst ge unga nyutexaminerade chansen att visa framfötterna. Vi har otroligt mycket att lära ut till nyfikna ungdomar och massor att lära utav dem.  De ser med nya ögon på allt och bidrar till att hålla oss på tå!

Efter att ha genomfört vårt traineeprogram så är i princip alla mycket kunniga affärskvinnor och affärsmän med stora möjligheter för framtiden.

Börja med ledigt?

Är det sant att de börjar med att få ledigt? Ja, det skulle man kunna säga. Våra traineer börjar i juni, får ledigt hela juli och kör därefter i full fart från och med augusti. Väldigt många som tar examen på våren måste vänta till höstens rekryteringsomgångar drar igång. För att hitta guldkorn tidigt och för att vill vi erbjuda en riktigt skön sommar efter studierna så har vi valt detta upplägg. I princip innebär det att våra traineer vet att du kan ta det lugnt och njuta över sommaren.

När börjar ni leta talanger?

Vi har börjat. Egentligen pågår arbetet hela tiden men de som vill söka bör passa på så fort som möjligt, vi anställer kontinuerligt.

Läs mer på www.lundalogik.com
Arbetssökande: www.lundalogik.com/om-oss/arbeta-hos-oss
Pressinfo: www.lundalogik.com/om-oss/press

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Lars Andersson, Marknadschef Lundalogik

Anna Johansson, tf Rekryteringsansvarig Lundalogik
Växel: 046-270 48 00

Om Lundalogik

Lundalogik grundades 1990 i Lund. Nuförtiden är vi 94 medarbetare och tillsammans utgör vi hjärtat i ett företag som har utvecklats till en av Nordens största CRM-leverantörer. Sedan 2007 ingår vi  i Bisnodekoncernen och du kan besöka oss på våra kontor i Lund, Göteborg, Stockholm, Helsingfors eller Oslo.

Kommentarer (0)