Greenely och Bixia lanserar energismart app

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2017 12:45 CET

Bixia Energismarta app

Greenely - innovationsbolaget inom energieffektivisering från KTH, lanserar idag sitt senaste samarbete med elbolaget Bixia. Samarbetet går ut på att Bixia tillsammans med Greenely, erbjuder appen Bixia Energismart till över 150 000 av sina kunder för att hjälpa dem nå en mer hållbar elanvändning. Appen finns tillgänglig för både iOS och Android.

Greenely har utvecklat en energieffektiviseringsplattform för hushåll som helt kringgår hårdvara. Med hjälp av appen kommer Bixias kunder bland annat kunna följa och få smarta analyser över sin elanvändning, jämföra sig med grannar, sätta besparingsmål och få tips om lämpliga åtgärder för energibesparing.

-Vi har de senaste månaderna gjort flera lanseringar tillsammans med nya kunder och ser nu fram emot vår största lansering någonsin tillsammans med Bixia, ett elhandelsbolag i framkant av energieffektivisering och hållbarhet, säger Mohammed Al Abassi, KAM och co-founder på Greenely.

Bixia Energismart fungerar som ett led i Bixias arbete med att erbjuda mervärde till sina kunder och att ytterligare digitalisera sin kundrelation.

-Det handlar om att vi måste hushålla med våra resurser. Likaväl som det är viktigt att inte kasta mat eller att ta ut bilen i onödan, är det viktigt att vara försiktigt med hur vi använder elen och inte slösa med den i onödan. Det får man ett väldigt bra stöd i igenom vår energismarta app. säger Jenny Johnson.

Mohammed Al Abassi, KAM och co-founder, Greenley

Jenny Johnson, marknads- och varumärkesansvarig, Bixia AB

070-676 83 09, jenny.johnson@bixia.se

Fredrik Wennström, affärsutvecklare, Bixia AB

070-932 85 81, fredrik.wennstrom@bixia.se

Greenely är baserat i Stockholm och består idag av tio anställda. Bolaget har säkrat en investering på 5 Mkr och har stora planer för 2017 som kommer att offentliggöras under året. Bland annat kommer en lansering i USA att ske innan sommaren. Läs mer på

www.greenely.se

Bixia AB är ett elbolag med sju delägare, Tekniska verken i Linköping, Alvesta Energi, Borgholm Energi, Mjölby-Svartådalen Energi, Nässjö Affärsverk, Oxelö Energi och Sandviken Energi. Vi har tre kontor; Linköping, Nässjö och   Växjö. Bixia har cirka 250 000 kunder och omsätter cirka 2,3 mdkr. Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el i Norden från 1200  anläggningar.

Kommentarer (0)