Vd vid ett kommunalägt bolag i Linköping dömd för rattfylleri

Bixia vill apropå det som uppmärksammats i media senaste dygnet, informera om att den berörda vd:n som dömts för rattfylleri, är bolagets vd Mikael Hansevi.

Det var i mitten av juni som Mikael Hansevi stoppades vid en alkoholkontroll som visade att det fanns alkohol i utandningsluften, högre än vad som är lagligt i Sverige.

Mikael Hansevi har tillsammans med Bixia presidium idag beslutat att han som vd nu tar en time-out medan bolagets styrelse tillsammans med vd arbetar fram en handlingsplan för den uppkomna situationen.

Under tiden tar Bixias ordförande Klas Gustafsson över rollen som vd i bolaget.

Klas Gustafsson, styrelseordförande i Bixia, 013-20 82 17
klas.gustafsson@tekniskaverken.se

Bixia AB är ett elbolag med sju delägare, Tekniska verken i Linköping, Alvesta Energi, Borgholm Energi, Mjölby-Svartådalen Energi, Nässjö Affärsverk, Oxelö Energi och Sandviken Energi. Vi har tre kontor; Linköping, Nässjö och   Växjö. Bixia har cirka 250 000 kunder och omsätter cirka 2,3 mdkr. Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el i Norden från drygt 1000 anläggningar.