Bli vass på styrelsearbete inom innovation och hållbar utveckling

Bli vass på styrelsearbete inom innovation och hållbar utveckling

Är du en driven student med många idéer som lever och verkar i Västernorrland? Vill du bredda ditt nätverk med likasinnade personer i en miljö där du kan ventilera dina idéer och bidra med dina perspektiv, samtidigt som du vässar dina kunskaper i formellt styrelsearbete? Ta chansen! Nu söker vi efter en ledamot till vår skuggstyrelse.

Vi söker dig som är intresserad av strategiskt arbete och hållbar utveckling av näringslivet och samhället i stort. Inga förkunskaper av styrelsearbete krävs, men vi ser gärna att du har ett genuint intresse för startup-världen och företagande.

Om uppdraget

• Du kommer att ingå i en befintlig skuggstyrelse tillsammans med 5 andra styrelseledamöter.
  • Du får möjlighet att träffa entreprenörer, startups och bygga relation med ledande personer inom näringslivet.
  • Du kommer att få arbeta med den ordinarie styrelsens frågor och agenda.
  • Styrelsen möts 6–8 gånger per år och varje möte pågår i cirka 2 timmar.
  • Uppdraget sträcker sig mellan 1–2 år.

Vår vision är att goda idéer ska omsättas till globala affärer och hållbara samhällslösningar. BizMaker är en företagsinkubator och science park i Västernorrland som stöttar startups att snabbt nå framgång på marknaden, hjälper företag och organisationer att förnya sig och motiverar människor med nytänkande idéer att ta nästa steg. Vi arbetar för att vår region ska vara en hållbar och attraktiv plats att bo och verka på.

För att ansöka
Skriv en kort presentation om dig och vad du anser att du kan bidra med till skuggstyrelsen. Presentationen skickas till mona.sundin@bizmaker.se. Sista ansökningsdag är 5 november 2020.

Om skuggstyrelsen
Skuggstyrelsen består av en grupp studenter och alumner från Mittuniversitetet som arbetar utifrån samma uppdrag som BizMakers ordinarie styrelser. Genom nya perspektiv och insikter stöttar skuggstyrelsen arbetet med att utveckla och locka fler unga till Västernorrland och dess näringsliv.

Mona Sundin
Utvecklingsstrateg, BizMaker